W tym roku krypto firmy nie zareklamują się na Super Bowl
W przeciwieństwie do ubiegłego roku, nadchodzący Super Bowl nie będzie prezentował prawie żadnych reklam firm związanych z cyfrowymi aktywami. Takie informacje podaje Associated Press.
Rok 2022 został zapamiętany z rekordowych wydatków branży kryptowalut – na Super Bowl reklamowały się Coinbase, FTX, Crypto.com, eToro i inni. Według publikacji, ubiegłoroczny finał można wręcz było nazwać Cryptobowl.
30-sekundowa reklama wideo na wydarzeniu kosztowała wówczas 6,5 mln dolarów, a w 2023 roku jest jeszcze drożej – 7 mln dolarów.
Cztery firmy kryptowalutowe wyraziły zainteresowanie reklamą na Super Bowl w tym roku, ale po upadku FTX umowy “nie zostały sfinalizowane”. Według wiceprezesa Fox Sports ds. sprzedaży reklam Marka Evansa, reprezentacja dużych krypto firm na wydarzeniu będzie “zerowa”.
6 lutego deweloper gier blockchain Limit Break ogłosił, że podczas Super Bowl pokaże interaktywne reklamy, w których będzie rozdawał NFT.
Regulacje dot. reklamy krypto
W ramach planów na 2023 rok SEC planuje ograniczyć reklamę produktów finansowych opartych na kryptowalutach przez celebrytów. W październiku 2022 roku Komisja oskarżyła Kim Kardashian o nielegalne promowanie altcoina EthereumMax (EMAX).
Z kolei brytyjskie FCA zagroziło nawet więzieniem za nieautoryzowane promowanie kryptowalut. Wcześniej Advertising Standards Authority chciał, aby do reklam związanych z aktywami cyfrowymi było dodawane zastrzeżenie o ryzyku.
Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->
Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->
Aktualnie brak komentarzy.