Reklamy giełd kryptowalut na Super Bowl – która wypadła najlepiej?
Tegoroczny Super Bowl przejdzie do historii jako pierwszy, podczas którego wyemitowano reklamy trzech giełd kryptowalut. Miliony Amerykanów obejrzały materiały promocyjne Crypto.com, Coinbase i FTX. Która z giełd wypadła najlepiej? Oceńcie sami.
Skaczący kod QR od Coinbase
Samo pojawienie się Coinbase na Super Bowl było dużym zaskoczeniem, ponieważ giełda nie afiszowała się z wykupieniem miejsca w bloku reklam w przeciwieństwie do konkurentów z Crypto.com i FTX.
Reklama największej amerykańskiej giełdy kryptowalut była odważnym ruchem. Widzowie przyzwyczajeni do efektownych i pomysłowych zagrań marketingowych, zobaczyli czarny ekran, po którym przez minutę przesuwał się kod QR (ukłon w stronę znanych wygaszaczy ekranu).
Reklama zebrała wiele pozytywnych reakcji i stała się wiralem w mediach społecznościowych. Ruch, który wywołała na stronie giełdy, sprawił że Coinbase padło na kilka minut. W związku z tym giełdy nie ominęły kąśliwe komentarze. Z drugiej strony wskazywano na świetny efekt, który osiągnięto bardzo niskimi kosztami – minutowy materiał Coinbase kosztował zaledwie 14 mln USD, co jest naprawdę niewielką kwotą biorąc pod uwagę pozostałe reklamy emitowane w przerwach na Super Bowl.
Reklama FTX z udziałem Larry’ego Davida
Druga w kolejności zaprezentowała się giełda FTX. W reklamie platformy pierwsze skrzypce odegrał słynny amerykański komik Larry David.
The @FTX_Official Super Bowl ad: pic.twitter.com/Fyzxd1lyFW
— Bitcoin (@Bitcoin) February 14, 2022
Materiał składał się z krótkich scenek, mających miejsce w różnych epokach od starożytnej Mezopotamii do czasów współczesnych. W każdej z nich pojawiał się Larry David, który w odpowiednich strojach z epoki wyrażał sceptycyzm względem kolejnych wynalazków (koło, widelec, toaleta), które zmieniły życie ludzkości. Kulminacją reklamy jest jego brak entuzjazmu dla aplikacji FTX.
Pełną wersję spotu można zobaczyć tutaj.
LeBron James w reklamie Crypto.com
Reklama Crypto.com pojawiła się podczas przerwy pomiędzy pierwszą i drugą połową widowiska i była ostatnim z marketingowych spotów zaprezentowanych przez giełdy kryptowalut.
In his moment of truth, @KingJames called it.
Fortune Favors the Brave #FFTB pic.twitter.com/Snhpit3vnh
— Crypto.com (@cryptocom) February 14, 2022
W 30-sekundowej reklamie młody LeBron James, odgrywany przez aktora, pyta prawdziwego, dorosłego LeBrona Jamesa o przyszłość. Spot wyglądał na kontynuację kampanii marketingowej giełdy z udziałem Matta Damona i zakończył się jej hasłem: fortune favours the brave (fortuna sprzyja odważnym).
Reklama Crypto.com z Super Bowl spotkała się z pozytywną reakcją w mediach społecznościowych. Uczestnicy dyskusji zwracali uwagę na easter egg’a – nierzucający się w oczy kod QR na ścianie pokoju, w którym odkrywała się scena. Jego zeskanowanie prowadziło do odebrania darmowego NFT.
Która giełda zaprezentowała się najlepiej? Czekamy na Twoją opinię w sekcji komentarzy
Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->
Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->
Albert Czajkowski
Coinbase pozamiatał, ale FTX również dobra 🙂