Unia Europejska otwiera się na Metaverse i Web4. Imponujący plan na najbliższe 2 lata | Wiadomości | CrypS.

Unia Europejska otwiera się na Metaverse i Web4. Imponujący plan na najbliższe 2 lata

Patryk Chodyniecki
UE wydała 380 000 EUR na imprezę w metaverse

Europa zamierza stać się światowym liderem w dziedzinie Web4 oraz Metaverse. W związku z tym Komisja Europejska przedstawiła swój plan, jak zrealizować ten pomysł. 


Komisja Europejska podejmuje kroki w kierunku zdobycia rynku Web4 i rozszerzonej rzeczywistości. Zamierza doprowadzić do stworzenia co najmniej 860 000 miejsc pracy do końca 2025 roku. 

Rozszerzona rzeczywistość wchodzi w życie 

Rozszerzona rzeczywistość, czyli XR, to termin obejmujący technologie, które mieszają nasz prawdziwy świat z wirtualnym. Do XR zaliczamy wirtualną rzeczywistość (VR), która zanurza nas całkowicie w świat stworzony przez komputer,  rzeczywistość rozszerzoną (AR), która dodaje wirtualne elementy do naszego prawdziwego świata oraz mieszaną rzeczywistość (MR), która pozwala nam na interakcję z wirtualnymi przedmiotami tak, jakby były one częścią naszego prawdziwego świata.

Według Komisji Europejskiej każdy z tych elementów jest głównym katalizatorem dla wirtualnego świata. Połączenie każdego z tych sektorów jeszcze bardziej zbliży do siebie ludzi i przyniesie wiele zalet dla każdego sektora. 

 

Rynek pracy w Web4 i Metaverse 

Szacuje się, że do 2025 roku powstanie od 1.2 do 2.4 miliona nowych miejsc pracy, które będą bezpośrednio, bądź pośrednio powiązane z rozszerzoną rzeczywistością. Jednocześnie komisja zwróciła uwagę, że obecnie większość innowacji związanych z Metaverse pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, Chin i Korei Południowej.

W przeciwieństwie do tych krajów, w UE nie ma gigantów technologicznych, którzy mogliby przewodzić inwestycjom zaangażowanym w rozwój wirtualnych światów w ciągu następnej dekady. Większość działań na rynku AR/VR w Europie skupia się na grach, mediach i rozrywce, ale istnieje wiele możliwości dla innych branży, w tym handlu detalicznego, służby zdrowia, wojska i obrony oraz produkcji

– wskazuje Komisja Europejska. 

KE informuje także, że wirtualne światy XR i Metaverse tworzą następną generację sieci – Web4 – w której fizyczne i cyfrowe obiekty łączą się online w czasie rzeczywistym. 

Stajemy na początku wielkiej technologicznej zmiany. Wirtualne światy to istotny element Web 4.0, który może radykalnie zmienić codzienne życie ludzi i otworzyć szerokie spektrum możliwości w wielu biznesowych i przemysłowych ekosystemach

– dodaje KE.

 

Do czego zostanie wykorzystane Web4 i Metaverse? 

Przykładowe rodzaje zastosowań nowoczesnych technologii obejmują chirurgię, zachowanie dziedzictwa kulturowego, czy tworzenie modeli 3D, które posłużą do rozwiązania problemu globalnego ocieplenia. Komisja zakłada wdrożenie 10 działań, które mają sprawić, że Unia Europejska stanie się światowym liderem dziedziny Web4 i wirtualnego świata. Zakłada się m.in. przyciąganie specjalistów z branży XR do regionu,  tworzenie regulacji do testowania nowych pomysłów, a także i rozwijanie globalnych standardów dla interoperacyjnych metaverse’ów.

Ostatnimi czasy zarówno takie zapowiedzi, jak i regulacje MiCA pokazują, że kraje europejskie poważnie podchodzą do walki o dominację w sektorze nowych technologii. Czy uda im się osiągnąć sukces? 

UE wydała 380 000 EUR na imprezę w metaverse



reklama

Dodaj komentarz

Ostrzeżenie o ryzyku Kryptowaluty oraz produkty lewarowe to bardzo ryzykowne istrumenty finansowe, mogące spowodować szybką utratę kapitału.

Materiały opublikowane na tej stronie mają jedynie cel informacyjny i nie należy ich traktować jako porady inwestycyjnej (rekomendacji) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Nie są również doradztwem prawnym ani finansowym. Opracowania zamieszczone w serwisie Cryps.pl stanowią wyłącznie wyraz poglądów redakcji i użytkowników serwisu i nie powinny być interpretowane w inny sposób.

Niektóre artykuły opatrzone są odnośnikami do innych stron. Służy to uzupełnieniu przedstawionych informacji.
Niektóre jednak linki mają charakter afiliacyjny: prowadzą do oficjalnych stron producentów, na których można kupić opisywany produkt. Jeśli użytkownik dokona transakcji po kliknięciu w link, nasz serwis pobiera z tego tytułu prowizję. Nie wpływa to na finalną cenę produktu, a w niektórych przypadkach ją obniża. Portal CrypS.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści, które znajdują się na podlinkowanych stronach.