Celebryci emitujący kryptowaluty to patologiczne zjawisko i bardzo zła reklama tej klasy aktywów | Wiadomości | CrypS.

Celebryci emitujący kryptowaluty to patologiczne zjawisko i bardzo zła reklama tej klasy aktywów

Kryptowaluty celebryci

Kryptowaluty zdecydowanie są już częścią finansowego mainstreamu i nikt nie powie, że to śmieszne cyfrowe pieniążki dla internetowych geeków. Jednakże wspieranie tej branży przez postacie ze świata show biznesu może odbić się negatywnie na jej wizerunku. W ostatnim czasie znów głośno jest o trendzie wypuszczenia tokenów celebrytów, co budzi wiele kontrowersji.


  • W ostatnich tygodniach sporo rozgłosu zyskał token MOTHER od australijskiej raperki, znanej jako Iggy Azalea. Artystka zdążyła nawet zaliczyć konflikt z Vitalikiem Buterinem, czyli współtwórcą Ethereum,
  • Swoją kryptowalutę wyemitował także Andrew Tate, co spotkało się jednak z oskarżeniami o insider trading, czyli zarabianiu na wykorzystaniu informacji poufnych. Analogiczna sytuacja ma miejsce dziś w przypadku amerykańskiego rapera Waka Flocka Flame.

Celebryci i kryptowaluty. Dobre promo czy cringe?

Od kilku tygodni pochodząca z Australii raperka Iggy Azalea przedziera się do świadomości członków społeczności kryptowalut poprzez jej token MOTHER, który robi wiele szumu w segmencie memecoinów.

Kobieta jest znana z różnych kontrowersji, tak więc i w tej branży jej nie brakuje, o czym świadczy jej cichy beef z Vitalikiem Buterinem. Programista stojący za powstaniem ekosystemu Ethereum krytycznie wypowiedział się na temat celebryckich kryptowalut, a ta kilka dni później odniosła się do tego będąc gościnią w jednym z Podcastów.

Raperka chciała w miarę pokojowo odbić piłeczkę Buterinowi, ale zaliczyła wpadkę obnażającą jej brak wiedzy o wspomnianym blockchainie. O całej sprawie pisałem w tym miejscu.

Kilka dni temu swój token wypuścił także Andrew Tate, czyli celebryta wywołujący kontrowersje na prawie każdym kroku. Jego memecoin nazywa się TOP G (DADDY).

Jedna z firm analitycznych – Bubblemaps – szybko zauważyła, że większość traderów notujących zyski z zakupu tego memecoina ma coś wspólnego ze znanym kickboxerem i zachodzi tutaj zjawisko insider tradingu.

Analogiczny przypadek wykrył dziś wspominany często przez nas często blockchainowy detektyw – ZachXBT – w kwestii kryptowaluty wyemitowanej przez innego z raperów. Chodzi o Amerykanina Juaquina Jamesa Malphursa, którego słuchacze znają pod pseudonimem Waka Flocka Flame.

Ten wypuścił dzisiaj token FLOCKA, a ZachXBT zwrócił momentalnie uwagę na fakt, że adres jego portfela został wykorzystany do szybkiej dystrybucji około 40% podaży monety na różne adresy, co sugeruje celową manipulację na rynku.

Interesujące, jak nowy portfel finansowany przez giełdę pochłonął ~40% podaży i rozproszył się do portfeli alternatywnych

– napisał detektyw.

Ta sama firma, która “prześwietliła” krypto od Andrewa Tate, przyjrzała się także dzisiejszej sprawie.

Jej dyrektor generalny – Nicolas Vaiman – w rozmowie z redaktorem Cointelegraph otwarcie skrytykował zjawisko angażowania się celebrytów w rynek cyfrowych aktywów.

Wiele byłych gwiazd próbuje zyskać drugie życie, wskakując w kryptowaluty. W większości przypadków wykazują wyraźny brak wiedzy na temat kryptowalut, a jednocześnie są bardzo podejrzani

– powiedział.

Raperzy niech może zostaną przy pisaniu zwrotek

Waka Flocka Flame faktycznie nie jest zbyt dobrą reklamą dla kryptowalut. Jego pozorne zaangażowanie w ten sektor można ukazać chociażby jego wypowiedzią, że “studiuje kryptowaluty od 2001 roku”. Z tego, co wiem, to pierwsza z nich pojawiła się na świecie dopiero w 2009 roku.

Innym takim przykładem dość dziwnej, wręcz infantylnej sytuacji związanej z promowaniem tego ekosystemu jest raper Lil Pump, który zrobił sobie na czole tatuaż z napisem Solana.

Niezależnie od tego, czy jest on prawdziwy lub “wydziarany” henną, nie jest to zbyt dobra forma promowania poważnego projektu.

Dużo lepszą reklamę kryptowalut, technologii blockchain i NFT zrobili jednak Eminem oraz Snoop Dogg. Panowie nagrali świetny numer we współpracy z Yuga Labs, gdzie na teledysku do niego pojawiają się motywy kolekcji Bored Ape Yacht Club.

Rap God z Detroit ostatnio nawiązał także współpracę z giełdą Crypto.com i również obyło się bez cringu, gdy wypuścili wspólnymi siłami nowy spot reklamowy.

Kryptowaluty celebryci



reklama

Dodaj komentarz

Ostrzeżenie o ryzyku Kryptowaluty oraz produkty lewarowe to bardzo ryzykowne istrumenty finansowe, mogące spowodować szybką utratę kapitału.

Materiały opublikowane na tej stronie mają jedynie cel informacyjny i nie należy ich traktować jako porady inwestycyjnej (rekomendacji) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Nie są również doradztwem prawnym ani finansowym. Opracowania zamieszczone w serwisie Cryps.pl stanowią wyłącznie wyraz poglądów redakcji i użytkowników serwisu i nie powinny być interpretowane w inny sposób.

Niektóre artykuły opatrzone są odnośnikami do innych stron. Służy to uzupełnieniu przedstawionych informacji.
Niektóre jednak linki mają charakter afiliacyjny: prowadzą do oficjalnych stron producentów, na których można kupić opisywany produkt. Jeśli użytkownik dokona transakcji po kliknięciu w link, nasz serwis pobiera z tego tytułu prowizję. Nie wpływa to na finalną cenę produktu, a w niektórych przypadkach ją obniża. Portal CrypS.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści, które znajdują się na podlinkowanych stronach.