Celebryci emitujący kryptowaluty to patologiczne zjawisko i bardzo zła reklama tej klasy aktywów
Kryptowaluty zdecydowanie są już częścią finansowego mainstreamu i nikt nie powie, że to śmieszne cyfrowe pieniążki dla internetowych geeków. Jednakże wspieranie tej branży przez postacie ze świata show biznesu może odbić się negatywnie na jej wizerunku. W ostatnim czasie znów głośno jest o trendzie wypuszczenia tokenów celebrytów, co budzi wiele kontrowersji.
- W ostatnich tygodniach sporo rozgłosu zyskał token MOTHER od australijskiej raperki, znanej jako Iggy Azalea. Artystka zdążyła nawet zaliczyć konflikt z Vitalikiem Buterinem, czyli współtwórcą Ethereum,
- Swoją kryptowalutę wyemitował także Andrew Tate, co spotkało się jednak z oskarżeniami o insider trading, czyli zarabianiu na wykorzystaniu informacji poufnych. Analogiczna sytuacja ma miejsce dziś w przypadku amerykańskiego rapera Waka Flocka Flame.
Celebryci i kryptowaluty. Dobre promo czy cringe?
Od kilku tygodni pochodząca z Australii raperka Iggy Azalea przedziera się do świadomości członków społeczności kryptowalut poprzez jej token MOTHER, który robi wiele szumu w segmencie memecoinów.
Kobieta jest znana z różnych kontrowersji, tak więc i w tej branży jej nie brakuje, o czym świadczy jej cichy beef z Vitalikiem Buterinem. Programista stojący za powstaniem ekosystemu Ethereum krytycznie wypowiedział się na temat celebryckich kryptowalut, a ta kilka dni później odniosła się do tego będąc gościnią w jednym z Podcastów.
Raperka chciała w miarę pokojowo odbić piłeczkę Buterinowi, ale zaliczyła wpadkę obnażającą jej brak wiedzy o wspomnianym blockchainie. O całej sprawie pisałem w tym miejscu.
Kilka dni temu swój token wypuścił także Andrew Tate, czyli celebryta wywołujący kontrowersje na prawie każdym kroku. Jego memecoin nazywa się TOP G (DADDY).
Jedna z firm analitycznych – Bubblemaps – szybko zauważyła, że większość traderów notujących zyski z zakupu tego memecoina ma coś wspólnego ze znanym kickboxerem i zachodzi tutaj zjawisko insider tradingu.
1/ We found huge insider activity on $DADDY 🚨
Insiders bought 30% of the supply at launch, before Andrew Tate (@Cobratate) started to promote it on X, and are currently sitting on $45M+
A thread 🧵 ↓ pic.twitter.com/UyB4SpAs9Z
— Bubblemaps (@bubblemaps) June 12, 2024
Analogiczny przypadek wykrył dziś wspominany często przez nas często blockchainowy detektyw – ZachXBT – w kwestii kryptowaluty wyemitowanej przez innego z raperów. Chodzi o Amerykanina Juaquina Jamesa Malphursa, którego słuchacze znają pod pseudonimem Waka Flocka Flame.
Ten wypuścił dzisiaj token FLOCKA, a ZachXBT zwrócił momentalnie uwagę na fakt, że adres jego portfela został wykorzystany do szybkiej dystrybucji około 40% podaży monety na różne adresy, co sugeruje celową manipulację na rynku.
Interesting how a fresh wallet funded via exchange sniped ~40% of the supply and dispersed to alt wallets
Ag41gomG4npojqcZKSgEjP5myx3XSdHR5LVc4zTETC6Lhttps://t.co/8DFgWjb5ix
— ZachXBT (@zachxbt) June 17, 2024
Interesujące, jak nowy portfel finansowany przez giełdę pochłonął ~40% podaży i rozproszył się do portfeli alternatywnych
– napisał detektyw.
Ta sama firma, która “prześwietliła” krypto od Andrewa Tate, przyjrzała się także dzisiejszej sprawie.
Huge insider activity on $FLOCKA 🚨
Wallet Ag41go sniped 40% of the supply at launch and spread it into 60+ wallets, before Waka Flocka (@WakaFlocka) made the announcement.https://t.co/9tBAFwQWef https://t.co/xq5yddGbDv pic.twitter.com/UyNLPVLqWz
— Bubblemaps (@bubblemaps) June 17, 2024
Jej dyrektor generalny – Nicolas Vaiman – w rozmowie z redaktorem Cointelegraph otwarcie skrytykował zjawisko angażowania się celebrytów w rynek cyfrowych aktywów.
Wiele byłych gwiazd próbuje zyskać drugie życie, wskakując w kryptowaluty. W większości przypadków wykazują wyraźny brak wiedzy na temat kryptowalut, a jednocześnie są bardzo podejrzani
– powiedział.
Raperzy niech może zostaną przy pisaniu zwrotek
Waka Flocka Flame faktycznie nie jest zbyt dobrą reklamą dla kryptowalut. Jego pozorne zaangażowanie w ten sektor można ukazać chociażby jego wypowiedzią, że “studiuje kryptowaluty od 2001 roku”. Z tego, co wiem, to pierwsza z nich pojawiła się na świecie dopiero w 2009 roku.
Innym takim przykładem dość dziwnej, wręcz infantylnej sytuacji związanej z promowaniem tego ekosystemu jest raper Lil Pump, który zrobił sobie na czole tatuaż z napisem Solana.
I sold my Sol. when Binance?
ca: 9vrGUHwsC8LyLjQoh3zJb9S53x7A88u49La63qPB6F5t pic.twitter.com/fdCJHXLhsP
— Lil pump (@lilpump) June 13, 2024
Niezależnie od tego, czy jest on prawdziwy lub “wydziarany” henną, nie jest to zbyt dobra forma promowania poważnego projektu.
Dużo lepszą reklamę kryptowalut, technologii blockchain i NFT zrobili jednak Eminem oraz Snoop Dogg. Panowie nagrali świetny numer we współpracy z Yuga Labs, gdzie na teledysku do niego pojawiają się motywy kolekcji Bored Ape Yacht Club.
Rap God z Detroit ostatnio nawiązał także współpracę z giełdą Crypto.com i również obyło się bez cringu, gdy wypuścili wspólnymi siłami nowy spot reklamowy.
You know what it’s always been. #FFTB #Ad @cryptocom pic.twitter.com/XZ3Qf7TkkR
— Marshall Mathers (@Eminem) April 26, 2024
Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->
Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->
Aktualnie brak komentarzy.