Indie wprowadzają wytyczne dotyczące reklam kryptowalut | Wiadomości | CrypS.

Indie wprowadzają wytyczne dotyczące reklam kryptowalut

Autor: Anna Sutowicz
Redaktor: Albert Czajkowski
Regulacje dotyczące reklamy kryptowalut w Indiach

Rada Standardów Reklamy Indii (ASCI) opracowała wytyczne dotyczące reklam kryptowalut. Zostaną wprowadzone od 1 kwietnia tego roku. Wcześniejsze reklamy będą mogły pojawiać się pod warunkiem, że będą zgodne z nowymi regulacjami.

Indyjski organ nadzorczy uznał, że niektóre reklamy kryptowalut nie ukazują prawdziwego ryzyka związanego z takimi produktami. W związku z tym, opracował wytyczne dotyczące reklamy i promocji wirtualnych zasobów i usług cyfrowych. ASCI zapewnia, że nowe regulacje zostały sformułowane po przeprowadzeniu konsultacji z zainteresowanymi stronami, w tym z rządem oraz z branżą wirtualnych aktywów cyfrowych.

Co się zmieni?

Zgodnie z wytycznymi, wszystkie reklamy dotyczące kryptowalut powinny zawierać zastrzeżenie, że:

Produkty kryptowalutowe i NFT są nieuregulowane oraz mogą być wysoce ryzykowne. W przypadku jakichkolwiek strat wynikających z takich transakcji może nie być możliwości odwołania się do regulacji prawnych.

Takie zastrzeżenie powinno zostać złożone w sposób uniemożliwiający odbiorcom jego pominięcie. W przypadku reklam drukowanych, zastrzeżenie powinno zajmować minimum 1/5 powierzchni reklamowej. Zapis musi zostać umieszczony w dolnej części reklamy. Poza tym powinien być napisany łatwą do odczytania czcionką, na jednolitym tle i w maksymalnym rozmiarze czcionki dla tej powierzchni.

W przypadku krótkich reklam wideo, zastrzeżenie powinno zostać umieszczone na końcu reklamy, na jednolitym tle. Zapis powinien pozostać na ekranie przez minimum 5 sekund. Jeżeli reklama wideo trwa więcej niż 2 minuty, wówczas zastrzeżenie powinno zostać umieszczone na początku i na końcu nagrania.

Tylko aktualne informacje

Reklamy powinny zawierać także m.in. jasne, dokładne oraz wystarczające i aktualne informacje na temat kosztu lub rentowności produktów. Informacje na temat wyników w przyszłości nie będą mogły być podawane w sposób częściowy, tj. obejmujący okresy krótsze niż 12 miesięcy. 

Indie chcą dotrzymać kroku globalnemu ruchowi w branży wirtualnych instrumentów finansowych. Zamierzają na przykład wprowadzić cyfrową walutę banku centralnego.

Regulacje dotyczące reklamy kryptowalut w Indiach

Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->

Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->

reklama

Dodaj komentarz

Ostrzeżenie o ryzyku Kryptowaluty oraz produkty lewarowe to bardzo ryzykowne istrumenty finansowe, mogące spowodować szybką utratę kapitału.

Materiały opublikowane na tej stronie mają jedynie cel informacyjny i nie należy ich traktować jako porady inwestycyjnej (rekomendacji) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Nie są również doradztwem prawnym ani finansowym. Opracowania zamieszczone w serwisie Cryps.pl stanowią wyłącznie wyraz poglądów redakcji i użytkowników serwisu i nie powinny być interpretowane w inny sposób.

Niektóre artykuły opatrzone są odnośnikami do innych stron. Służy to uzupełnieniu przedstawionych informacji.
Niektóre jednak linki mają charakter afiliacyjny: prowadzą do oficjalnych stron producentów, na których można kupić opisywany produkt. Jeśli użytkownik dokona transakcji po kliknięciu w link, nasz serwis pobiera z tego tytułu prowizję. Nie wpływa to na finalną cenę produktu, a w niektórych przypadkach ją obniża. Portal CrypS.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści, które znajdują się na podlinkowanych stronach.