Google stopuje polityków w kwestii wykorzystania AI w spotach wyborczych
Google ogłosiło aktualizację swojego regulaminu mówiącego o wykorzystaniu AI w przypadku treści politycznych.
Od listopada 2023 roku wszyscy autorzy spotów wyborczych będą musieli ujawniać, czy i jak wykorzystują sztuczną inteligencję (AI) w swoich kampaniach. Ta zmiana wprowadzana jest rok przed wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych, które odbędą się w listopadzie 2024 roku.
Szczegóły nowej polityki
Według Google, ujawnienie będzie wymagane, jeżeli reklamy zawierają:
Syntetyczne treści, które nieautentycznie przedstawiają prawdziwe lub realistycznie wyglądające osoby lub wydarzenia.
Firma podkreśliła, że takie informacje muszą być przedstawione wyraźnie i w widocznym dla użytkowników miejscu. Jednakże, jeżeli zmiany dokonane przez AI nie wpływają na treść reklamy, ujawnienie nie będzie wymagane.
Google podało przykłady, w jakich wypadkach ujawnienie nie będzie konieczne. Obejmuje to sytuacje, w których AI jest używane do edycji graficznej, takiej jak zmiana rozmiaru, kadrowanie czy korekta kolorów. Zmiany te muszą być mało istotne pod względem merytorycznym i nie mogą wprowadzać w błąd co do rzeczywistości przedstawianych wydarzeń.
Szeroki kontekst wykorzystania AI przez Google
Google coraz bardziej koncentruje się na rozwijaniu narzędzi i usług opartych na sztucznej inteligencji. Firma niedawno zaktualizowała swoją wyszukiwarkę, wprowadzając ulepszenia oparte na AI. Ponadto w chwili obecnej potentat internetowy współpracuje z OpenAI i Microsoftem w ramach Frontier Model Forum, mającego na celu samoregulację rozwoju sztucznej inteligencji w branży.
Powyższa aktualizacja polityki jest odpowiedzią na rosnące zastosowanie narzędzi AI, takich jak ChatGPT od OpenAI, w tworzeniu i rozpowszechnianiu treści. Google rozszerza również swoje zasady dotyczące AI na inne platformy, w tym YouTube, który niedawno opublikował swoje zasady współpracy z przemysłem muzycznym w zakresie technologii związanych ze sztuczną inteligencją.
Podsumowanie
Bez wątpienia decyzja podjęta przez Google jest częścią szerszego trendu w kierunku większej transparentności i regulacji w zakresie wykorzystania AI. Powiedzmy sobie szczerze – było tylko kwestią czasu, kiedy Google, bądź jakikolwiek inny podmiot pójdzie w tym właśnie kierunku. Chociaż sztuczna inteligencja rozwiązuje wiele problemów, to może je również generować – dlatego tak ważne są odpowiednie regulacje.
Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->
Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->
Aktualnie brak komentarzy.