W 2022 roku firmy kryptowalutowe wydały na lobbing w Waszyngtonie 22 mln USD
W 2022 roku amerykański przemysł krypto wydał blisko 22 miliony dolarów na lobbystów. To ponad dwukrotnie więcej niż w 2021 roku.
Według raportu grupy badawczej OpenSecrets, która monitoruje pieniądze w polityce USA w ubiegłym roku firmy kryptowalutowe wydały 21,55 milionów dolarów na lobbing w Waszyngtonie. W ten sposób starają się zebrać informacje i skłonić polityków do przechylenia się w określonym kierunku. Wydatki w 2022 r. były ponad dwukrotnie większe niż nakłady lobbingowe branży kryptograficznej w 2021 roku, które wyniosły 8,29 milionów dolarów.
Najwięcej na działania lobbingowe wydała amerykańska giełda Coinbase – około 3,4 miliona dolarów w 2022 roku. Kolejne miejsca zajmują: Blockchain Association, Crypto.com, Binance Holdings i Ripple. Ich wydatki wahają się między 1 mln USD a 2 mln USD.
Głównym celem większości pieniędzy, które przepływają przez amerykańską politykę, jest: wywieranie wpływu. (…) Profesjonalni adwokaci zarabiają duże pieniądze, lobbując członków Kongresu i urzędników państwowych w sprawach, na których zależy ich klientom. Ale pieniądze, które przemysł, firmy, związki zawodowe i grupy tematyczne wydają na lobbing, to często kropla w morzu w porównaniu z tym, co mogą zyskać w zamian, jeśli ich lobbyści odniosą sukces – podaje OpenSecrets.
Grupa badawcza nie zaliczyła do wydatków na lobbing wpłat na kampanie, finansowania wyborów i darowizn politycznych.
Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->
Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->
Aktualnie brak komentarzy.