Tajski regulator zaostrza zasady dotyczące kryptowalut
Główny regulator Tajlandii zaostrzy przepisy dotyczące kryptowalut. Skupia się na ochronie inwestorów i podkreśla znaczenie ściślejszej kontroli reklam.
Regulatorzy finansowi w Tajlandii wyrazili swoje zaniepokojenie ostatnimi trendami obserwowanymi w reklamach kryptowalut. Chodzi m.in. o wykorzystanie do promocji “finfluencerów” (influencerzy zajmujący się tematyką finansową), którzy mogą wprowadzać odbiorców w błąd co do ryzyka inwestycyjnego.
Jak podaje Bangkok Post, branża aktywów cyfrowych jest bardzo podatna na takie działania i z tego powodu wymaga nadzoru. Regulator zobowiązał się zatem do poprawy przepisów, aby były skuteczniejsze w nadzorowaniu branży i zwiększyły ochronę inwestorów przez odpowiednie zarządzanie reklamami i promocjami, zapobieganie konfliktom interesów oraz wzmacnianie bezpieczeństwa cybernetycznego.
Ruch ten jest również następstwem globalnych nacisków regulacyjnych spowodowanych upadkiem giełdy FTX:
Ostatnie wydarzenia odzwierciedlają podatność branży aktywów cyfrowych i brak odpowiedniego nadzoru – zuważa Bangkok Post.
Tajski regulator powołuje komitet ds. kryptowalut
Regulator powołał komitet roboczy składający się z odpowiednich agencji rządowych i przedstawicieli sektora prywatnego. Celem jest zbadanie i zaproponowanie sposobów ulepszenia prawa, dostosowanie regulacji do zmieniającego się otoczenia i rosnącego ryzyka związanego z aktywami cyfrowymi.
To nie pierwszy raz, gdy tajski regulator działa w sprawie standardów reklam w branży kryptowalut. Już we wrześniu zobowiązano graczy rynkowych do posiadania jasnych ostrzeżeń inwestycyjnych dla konsumentów. Handel kryptowalutami pozostaje w Tajlandii otwarty, ale nie jest wiadomo, jak rząd ograniczy go w przyszłości.
Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->
Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->
Aktualnie brak komentarzy.