Kapcie Gucci w NFT? Być może już niedługo | Wiadomości | CrypS.

Kapcie Gucci w NFT? Być może już niedługo

Zerelik Maciej
gucci nft Kryptowaluty

Kapcie Gucci w postaci NFT? Według doniesień, taka wizja może się spełnić już wkrótce.

Jak podaje Vogue Business, Gucci i kilka innych luksusowych marek rozważa wejście do świata niewymiennych tokenów (NFT). Przedstawiciel Gucci powiedział, że to „tylko kwestia czasu”, zanim marka taka jak ich wejdzie w szybko rozwijający się trend. Raport wspomina o „wielu branżowych źródłach”, które sugerują, że inne luksusowe domy mody również przygotowują się do uruchomienia własnych NFT.

Natalie Johnson, dyrektor generalny cyfrowego startupu modowego Neuno, powiedziała, że jej firma pracuje aż z pięcioma luksusowymi markami odzieżowymi:

Chcemy być uniwersalną szafą 3D, która podłącza się do wszystkiego. Na przykład, wyobraź sobie, że ktoś kupił ikoniczną sukienkę J Lo Versace na naszej stronie.

Neuno wydaje się być ukierunkowane na przestrzeń NFT. Platforma będzie działać na blockchainie Flow od Dapper Labs.

Czym są NFT?

NFT są cyfrowymi aktywami stokenizowanymi na blockchainie. Najczęściej używa się ich na Ethereum. Ich wachlarz wykorzystania jest bardzo szeroki. Najczęściej są jednak wykorzystywane do weryfikacji rzadkości i własności sztuki cyfrowej, muzyki, tweetów lub innego rodzaju aktywów.

W grach takich jak Decentraland i Aavegotchi, NFT reprezentują rzadkie elementy odzieży. Jest to jeden z elementów, który mógłby zostać zaadoptowany przez świat mody. Mogłyby być również wykorzystywane do tworzenia cyfrowych skórek popularnych marek i dostarczania certyfikatów autentyczności. Na przykład, gdy ktoś kupuje torebkę Gucci o wartości 5000 dolarów, może również otrzymać token, który potwierdzi, że jest to prawdziwa rzecz od Gucci.

Pomimo zainteresowania tą przestrzenią wśród branży mody, kilka wskaźników sugeruje jednak, że rynek NFT jest przegrzany. CryptoPunki, jedne z najwcześniejszych i obecnie najbardziej poszukiwanych NFT, odnotowały ostatnio krach. Minimalna cena za punk spadła o 40% do około 15 ETH, czyli około 30 937 dolarów.

Tymczasem The Weeknd, jeden z największych artystów pop na świecie, zebrał stosunkowo skromne 2,29 miliona dolarów ze swojego pierwszego NFT. Najbardziej wartościowy kawałek, zawierający niewydaną nigdy wcześniej piosenkę, został sprzedany za 490 000 dolarów.

Inną oznaką pękającej bańki jest tokenizowana wersja „Salvatora Mundi” Leonarda da Vinci – najdroższego dzieła sztuki, jakie kiedykolwiek powstało, wystawiona na aukcji OpenSea. Autor Ben Lewis wystawił to dzieło na sprzedaż, twierdząc, że planuje podzielić się zyskami ze sprzedaży z rodziną Hendry, która sprzedała obraz za 1175 dolarów w 2005 roku. Powiedział, że jego cena docelowa to 450 milionów dolarów, czyli taka sama cena, za jaką „Salvator Mundi” sprzedał się w Christie’s w 2017 roku. W momencie pisania tego artykułu zostało 9 godzin do końca licytacji. Aktualna kwota to zaledwie 0,23 ETH.

gucci nft