Crypto.com zwolniło ponad 2 tys. pracowników
Platforma kryptowalutowa Crypto.com zredukowała swój personel o około 40%, likwidując ponad 2 tysiące miejsc pracy. Takie informacje podaje AdAge, powołując się na źródła wewnątrz firmy.
W czerwcu CEO platformy, Chris Marszalek, ogłosił redukcję 260 miejsc pracy, czyli 5% całej kadry Crypto.com. Do końca lata liczba zwolnień wzrosła ośmiokrotnie.
Byli i obecni pracownicy powiedzieli publikacji, że jako pierwszy został zredukowany dział marketingu – dział kreatywny został całkowicie rozwiązany kilka miesięcy po jego powstaniu.
Według doniesień medialnych, oprócz porzucenia sponsoringu Ligi Mistrzów UEFA wartego 500 mln euro, Crypto.com rozwiązał również umowy z kobiecą drużyną piłkarską Angel City FC z Los Angeles oraz platformą streamingową Twitch.
Biuro prasowe spółki odmówiło podania liczby zwolnionych pracowników. Rzecznik Crypto.com opisał obecne wydarzenia jako “proces restrukturyzacji”, który “wzmocnił jego pozycję podczas niedźwiedziego cyklu”. Dodał, że 60% zwolnionych osób to freelancerzy.
W marcu Międzynarodowa Federacja Piłkarska ogłosiła, że Crypto.com zostanie oficjalnym sponsorem Mistrzostw Świata w Katarze.
Inne krypto firmy też redukują zatrudnienie
Wcześniej optymalizację personelu zapowiedziały BitMEX, Robinhood, Gemini, Bitso oraz spółka matka brazylijskiej giełdy Mercado Bitcoin.
Coinbase zmniejszy liczbę pracowników o około 18%, a platforma kryptolendingowa BlockFi o 20%. Według doniesień medialnych, Huobi zwolni 30% ludzi, a gamingowe studio NFT Immutable ponad 20%.
Z kolei przeżywająca kryzys płynności platforma kryptowalutowa Hodlnaut zredukowała personel o aż 80%.
Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->
Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->
Aktualnie brak komentarzy.