Amazon ma szansę stać się światowym liderem rynku AI?
Amazon planuje zainwestować 100 milionów dolarów w centrum sztucznej inteligencji generatywnej. Jest to odpowiedź firmy na rosnącą konkurencję na rynku usług technologii chmury.
AWS, czyli chmurowa jednostka Amazona zamierza stworzyć centrum sztucznej inteligencji za 100 milionów dolarów. Wydatek ma na celu wzmocnienie konkurencji w stosunku do narzędzi AI od Microsoft i Google. Powyższe centrum ma połączyć ekspertów Amazona w dziedzinie AI i uczenia maszynowego z klientami pragnącymi tworzyć aplikacje oparte na najnowszych technologiach.
Do czego ma służyć AI na platformie?
Dzięki nowemu centrum, firma oczekuje sprzedaży większej liczby usług chmurowych. Niedawna analiza grupy badawczej Synergy, która dokonała porównania największych dostawców usług chmurowych pokazuje, że wydatki przedsiębiorstw na tego rodzaju rozwiązania osiągnęły pułap 63 miliardów dolarów na całym świecie – i to tylko w pierwszym kwartale 2023 roku!
Taka kwota stanowi wzrost o 20% w skali roku. Niemniej jednak Amazon nadal utrzymuje swoją pozycję w tym sektorze, gdzie stanowi 32% udziałów rynku. Firma ogłosiła również nadchodzący projekt Titan, który obejmuje dwa nowe podstawowe modele opracowane przez Amazon Machine Learning. Ponadto firma stale poszukuje za pośrednictwem portalu Linkedin inżynierów AI do tworzenia sklepu internetowego z interfejsem podobnym do ChatGPT. CEO AWS – Adam Selipsky – zapewnia, że nie jest zaniepokojony konkurencją. Jego zdaniem, kluczem do sukcesu firmy jest skupienie na potrzebach klientów.
Amazon miał wiele przykładów w swojej historii, kiedy powiedzieliśmy, że skupimy się na klientach i będziemy z nimi współpracować celem budowy przyjaznego dla nich środowiska.
Wyzwania dla Amazon
Jednym z obecnych wyzwań, przed którymi stoi Amazon, jest zaspokojenie zapotrzebowania na układy scalone do AI. Aby rozwiązać ten problem spółka rozpoczęła budowę układów scalonych, żeby uzupełnić jednostki przetwarzania grafiki od Nvidia.
Cały świat ma chwilowo niedobór zdolności obliczeniowych do generatywnej sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego
– powiedział Selipsky.
Sytuacja może ulec poprawie w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Niestety to nie załatwia wszystkich bolączek, gdyż firma walczy także ze spowolnieniem wydatków klientów na technologii chmury, gdyż istnieje widmo ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego.
Pomimo tego, Amazon widząc trend wzrostowy na AI mocno skupia się na bycie liderem w tej branży. Samo rozwiązanie chmurowe zapewni jeszcze większe bezpieczeństwo dla przedsiębiorstw, które wdrażają i stosują sztuczną inteligencję do swojej działalności. W chwili obecnej niemal każda branża idąc z duchem czasu wdraża sztuczną inteligencję. Amazon pomoże w tym wypadku zadbać o bezpieczeństwo przetwarzanych danych.
Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->
Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->
Aktualnie brak komentarzy.