MicroStrategy ogłasza rebranding i raportuje rozczarowujące wyniki za poprzedni kwartał
MicroStrategy zamienia się w Strategy. Co ma zmienić ten rebranding? I czy przypadkiem ktoś tu nie chciał czegoś przykryć?
- MicroStrategy zamieniło się w Strategy – firma dokonała rebrandingu.
- W tle firma rejestruje jednak stratę finansową, która jest znacznie wyższa niż równo rok temu.
MicroStrategy to teraz Strategy
Współzałożyciel i były dyrektor generalny firmy Michael Saylor ogłosił właśnie, że spółka, z którą jest od dekad związany, zmieniła nazwę.
Powód? To, że „strategia jest jednym z najpotężniejszych i najbardziej pozytywnych słów w języku ludzkim”. Biznesmen zacytował też francuskiego pisarza Antoine’a de Saint-Exupéry’ego, który miał kiedyś powiedzieć, że „doskonałość osiąga się nie wtedy, gdy nie ma już nic do dodania, ale wtedy, gdy nie ma już nic do odjęcia”.
New ₿rand, Same Strategy pic.twitter.com/r1LD5FdEjJ
— Michael Saylor⚡️ (@saylor) February 5, 2025
MicroStrategy is now Strategy. https://t.co/p6UvQgOvnz
— Michael Saylor⚡️ (@saylor) February 5, 2025
Niektórzy porównali ten ruch do słynnej sceny z filmu „The Social Network” z 2010 r., w której postać grana przez Justina Timberlake’a, Sean Parker, instruuje Marka Zuckerberga (w tej roli Jesse Eisenberg), by zawęził nazwę swojej nowej witryny z „The Facebook” do po prostu „Facebook”.
‘Drop the ‘Micro’. It’s cleaner.’ https://t.co/lk2bJd69me pic.twitter.com/rIjXxYaPWc
— Nik (@cointradernik) February 5, 2025
Zasłona dymna?
Dlaczego jednak firma nagle zmienia nazwę? Przecież szyld niczego nie zmienia. Do tego trudno tak naprawdę porównywać MicroStrategy do Facebooka, gdyż w tym drugim przypadku chodziło o zwiększenie użyteczności nazwy – o to, by użytkownicy mogli ją łatwiej wymawiać.
Może wchodzimy tu na poletko teorii spiskowych, ale kilka godzin po zmianie nazwy Strategy udostępniło swoje wyniki za IV kwartał 2024 r.
I okazało się, że firma odnotowała w tym okresie stratę netto w wysokości 670,8 mln USD. To znacznie więcej niż strata w wysokości 89,1 mln USD, jaką odnotowano rok wcześniej, w czwartym kwartale 2023 r.
Zdecydowana większość wydatków Strategy w ostatnich miesiącach została przeznaczona na zakupy bitcoinów. Pod koniec roku firma posiadała około 447 470 BTC, co stanowiło ponad 2,2% globalnej podaży bitcoinów w obiegu. Teraz ma już aż 471 107 BTC.
Średnia cena zakupu BTC Strategy wynosiła 62 503 USD. Dziś BTC kosztuje 98 000 USD. Pytanie jednak, ile jeszcze spółka może funkcjonować w taki sposób i czy gwałtowne załamanie kursu kryptowaluty za parę miesięcy nie sprawi, że zacznie mieć spore problemy.
Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->
Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->