MicroStrategy ogłasza rebranding i raportuje rozczarowujące wyniki za poprzedni kwartał | Wiadomości | CrypS.

MicroStrategy ogłasza rebranding i raportuje rozczarowujące wyniki za poprzedni kwartał

Michael Saylor
W tym artykule:

MicroStrategy zamienia się w Strategy. Co ma zmienić ten rebranding? I czy przypadkiem ktoś tu nie chciał czegoś przykryć?


  • MicroStrategy zamieniło się w Strategy – firma dokonała rebrandingu.
  • W tle firma rejestruje jednak stratę finansową, która jest znacznie wyższa niż równo rok temu.

MicroStrategy to teraz Strategy

Współzałożyciel i były dyrektor generalny firmy Michael Saylor ogłosił właśnie, że spółka, z którą jest od dekad związany, zmieniła nazwę.

Powód? To, że „strategia jest jednym z najpotężniejszych i najbardziej pozytywnych słów w języku ludzkim”. Biznesmen zacytował też francuskiego pisarza Antoine’a de Saint-Exupéry’ego, który miał kiedyś powiedzieć, że „doskonałość osiąga się nie wtedy, gdy nie ma już nic do dodania, ale wtedy, gdy nie ma już nic do odjęcia”.

Niektórzy porównali ten ruch do słynnej sceny z filmu „The Social Network” z 2010 r., w której postać grana przez Justina Timberlake’a, Sean Parker, instruuje Marka Zuckerberga (w tej roli Jesse Eisenberg), by zawęził nazwę swojej nowej witryny z „The Facebook” do po prostu „Facebook”.

Zasłona dymna?

Dlaczego jednak firma nagle zmienia nazwę? Przecież szyld niczego nie zmienia. Do tego trudno tak naprawdę porównywać MicroStrategy do Facebooka, gdyż w tym drugim przypadku chodziło o zwiększenie użyteczności nazwy – o to, by użytkownicy mogli ją łatwiej wymawiać.

Może wchodzimy tu na poletko teorii spiskowych, ale kilka godzin po zmianie nazwy Strategy udostępniło swoje wyniki za IV kwartał 2024 r.

I okazało się, że firma odnotowała w tym okresie stratę netto w wysokości 670,8 mln USD. To znacznie więcej niż strata w wysokości 89,1 mln USD, jaką odnotowano rok wcześniej, w czwartym kwartale 2023 r.

Zdecydowana większość wydatków Strategy w ostatnich miesiącach została przeznaczona na zakupy bitcoinów. Pod koniec roku firma posiadała około 447 470 BTC, co stanowiło ponad 2,2% globalnej podaży bitcoinów w obiegu. Teraz ma już aż 471 107 BTC.

Średnia cena zakupu BTC Strategy wynosiła 62 503 USD. Dziś BTC kosztuje 98 000 USD. Pytanie jednak, ile jeszcze spółka może funkcjonować w taki sposób i czy gwałtowne załamanie kursu kryptowaluty za parę miesięcy nie sprawi, że zacznie mieć spore problemy.

Michael Saylor

Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->

Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->

reklama
Dodaj komentarz

Ostrzeżenie o ryzyku Kryptowaluty oraz produkty lewarowe to bardzo ryzykowne istrumenty finansowe, mogące spowodować szybką utratę kapitału.

Materiały opublikowane na tej stronie mają jedynie cel informacyjny i nie należy ich traktować jako porady inwestycyjnej (rekomendacji) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Nie są również doradztwem prawnym ani finansowym. Opracowania zamieszczone w serwisie Cryps.pl stanowią wyłącznie wyraz poglądów redakcji i użytkowników serwisu i nie powinny być interpretowane w inny sposób.

Niektóre artykuły opatrzone są odnośnikami do innych stron. Służy to uzupełnieniu przedstawionych informacji.
Niektóre jednak linki mają charakter afiliacyjny: prowadzą do oficjalnych stron producentów, na których można kupić opisywany produkt. Jeśli użytkownik dokona transakcji po kliknięciu w link, nasz serwis pobiera z tego tytułu prowizję. Nie wpływa to na finalną cenę produktu, a w niektórych przypadkach ją obniża. Portal CrypS.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści, które znajdują się na podlinkowanych stronach.