Magazyn TIME wystawił na sprzedaż okładki w formie NFT | Wiadomości | CrypS.

Magazyn TIME wystawił na sprzedaż okładki w formie NFT

Konrad Juszczyk
Magazyn TIME wystawił na sprzedaż okładki w formie NFT Blockchain

Amerykański magazyn TIME wystawił na aukcji 2 okładki swoich opublikowanych magazynów w formie tokena NFT i zaprojektował pierwszą w historii okładkę specjalnie pod aukcję. Licytacja będzie trwała na platformie SuperRare do 24 marca.

NFT od magazynu TIME

Trzy niewymienne tokeny od TIME wystawione na sprzedaż, są oparte na serii prowokacyjnych okładek w identycznej szacie graficznej. „Czy Bóg jest martwy?” jest pierwszą okładką od TIME, która zawierała tylko tekst, bez obrazu, a sam artykuł został opublikowany w 1966 roku. Kolejna okładka w tym samym stylu nosiła nazwę „Czy prawda umarła?” i została opublikowana w 2017 roku po inauguracji byłego prezydenta USA, Donalda Trumpa. Ostatnia okładka wystawiona w formie NFT, została zrobiona specjalnie na potrzeby aukcji i nosi ona nazwę „Czy FIAT jest martwy?”. Nawiązuje ona w oczywisty sposób do kryptowalut, a w szczególności do Bitcoina, który według wielu zastąpi waluty fiducjarne.

W chwili pisania tego tekstu oferty dla niewymiennych tokenów od Time na platformie SuperRare to:

Słowo „fiat” nie jest słowem tak powszechnie używanym jak „Bóg” i „Prawda”, ale z pewnością dotyczy każdego obywatela świata. Pieniądz fiducjarny to waluta emitowana przez rząd, która nie jest zabezpieczona fizycznym towarem, takim jak złoto lub srebro, ale raczej rządem, który go wyemitował. Waluty kryptograficzne, takie jak Bitcoin i Dogecoin, stanowią wyzwanie dla tego modelu. Ze względu na znaczenie tego słowa i jego wartość w obecnych czasach, możemy przypuszczać, że NFT dotyczący fiatu, sprzeda się za najwyższą kwotę.

Podoba mi się pomysł, że znaczenie słowa „fiat” jest niezrozumiałe dla laika, podobnie jak szalony i lukratywny świat NFT – powiedział autor okładki i dyrektor kreatywny TIME, D.W. Pine.

Boom na NFT

Dla niewtajemniczonych niewymienne tokeny (NFT), to zasadniczo certyfikaty oparte na blockchainie, potwierdzające, że ktoś jest właścicielem cyfrowego dzieła sztuki. Tokeny eksplodowały w ciągu ostatniego miesiąca, czego kulminacją była sprzedaż NFT Beeple’a za 69 milionów dolarów. Ponieważ ten format promocji, jak i zarobku eksplodował, różne firmy szybko weszły w trend, jak na przykład Taco Bell, wydając dzieła sztuki oparte na swoim najpopularniejszym daniu, jakim jest taco. Time poszedł w ślady innych i postanowił zwrócić uwagę na magazyn i zarobić. 

Magazyn TIME wystawił na sprzedaż okładki w formie NFT