FC Barcelona stworzy niezależną kryptowalutę oraz metaverse | Wiadomości | CrypS.

FC Barcelona stworzy niezależną kryptowalutę oraz metaverse

Zerelik Maciej
fc barcelona

Klub piłkarski FC Barcelona ogłosił plany rozwoju własnej kryptowaluty, aby pomóc drużynie „przetrwać finansowo”. Ogłoszenie to pojawia się tydzień po tym, jak hiszpański klub odrzucił oferty sponsorskie od Polkadot i Binance.

FC Barcelona ujawnia kryptowalutowe plany

FC Barcelona może być pierwszą drużyną piłkarską, która wprowadzi na rynek swoją własną, niezależną kryptowalutę. Przemawiając w poniedziałek na konferencji Mobile World Congress 2022, prezes Barcy Joan Laporta zapowiedział, że klub stworzy własną kryptowalutę. Jako główny powód decyzji Laporta podał konieczność konkurowania FC Barcelony z klubami należącymi do wielkich korporacji i zagranicznych inwestorów. Prezes powiedział:

Chcemy stworzyć własną kryptowalutę i musimy to zrobić sami. Jesteśmy inni, ponieważ utrzymujemy się finansowo z tego, co możemy wygenerować poprzez przemysł sportowy.

Dodał też, że klub nie ma wielkich akcjonariuszy lub sponsorów i dlatego musi być innowacyjny w sposobie nawiązywania relacji z kibicami. Oprócz kryptowaluty, Laporta zasugerował również, że klub planuje stworzyć własny metaverse oraz kolekcje NFT.

Rozwijamy naszą własną Metaverse, [dlatego] odrzuciliśmy możliwość powiązania się z jakimikolwiek kryptowalutowymi firmami.

Barca odrzuca oferty Polkadot i Binance na rzecz Spotify

Zaledwie tydzień wcześniej FC Barcelona odrzuciła oferty sponsoringowe od Polkadot i Binance na rzecz platformy streamingu muzyki Spotify. Teraz jest jasne, że na tą decyzję wpływ miały wewnętrznie opracowane plany klubu.

Niedawno ogłoszone plany FC Barcelony dotyczące blockchain nie są pierwszym wejściem klubu w sektor cyfrowych aktywów. Klub od 2020 roku emituje BAR, token kibica, który został wprowadzony na rynek za pośrednictwem socios.com. Dzięki tokenom BAR fani mogą pomóc drużynie w podejmowaniu decyzji, uzyskać dostęp do doświadczeń VIP, zdobyć oficjalne produkty i wiele więcej. Podobne tokeny wprowadziło na rynek również kilka innych znaczących europejskich klubów, w tym włoski AC Milan i polska Legia Warszawa.

Jednak wraz z ogłoszeniem samodzielnej kryptowaluty, Metaverse i NFT, FC Barcelona wydaje się wykraczać poza swoich rywali w wykorzystaniu technologii blockchain.

fc barcelona
reklama
reklama