FC Barcelona wybiera Spotify zamiast kryptowalutowych sponsorów | Wiadomości | CrypS.

FC Barcelona wybiera Spotify zamiast kryptowalutowych sponsorów

Zerelik Maciej
fc barcelona

Hiszpański klub piłkarski FC Barcelona, znany również jako Barça, odrzucił oferty sponsorskie od różnych kryptowalutowych firm. Zamiast tego wybrał platformę streamingu muzyki – Spotify.

Barcelona odrzuca kryptowalutowy sponsoring

Według hiszpańskiej gazety Sport, klub piłkarski i jego prezes, Joan Laporta, odrzucił różne oferty sponsorskie od giełd i firm kryptowalutowych. Gazeta jako powód odrzucenia tych ofert podała „brak zaufania do sektora i brak solidności ekonomicznej propozycji sponsorskich”.

Choć Sport nie wskazał, które propozycje zostały odrzucone, wcześniej swoje oferty złożyły projekty Polkadot i giełda Binance. Polkadot miał zapłacić 110 milionów dolarów w ciągu pięciu lat. Kwota, którą zapłaciłoby Binance jest nieznana.

Warto zauważyć, że z niektórych raportów wynikało, iż Barcelona zamierza prowadzić negocjacje z wieloma sponsorami na raz. Bardzo możliwe jest więc, że Polkadot i Binance nie należą do grona inwestorów odrzuconych przez klub piłkarski.

Konrakt podpisany ze Spotify

Teraz Barcelona zamyka umowę sponsorską z firmą zajmującą się streamingiem muzyki Spotify. Spotify zyska prawa do nazwy stadionu, a jej logo pojawi się na strojach zespołu, w tym na głównym zestawie drużyny, zestawie kobiet i zestawie treningowym.

Według Sport, dokładna kwota transakcji ze Spotify nie jest jeszcze znana i prawdopodobnie będzie zależała od wyników piłkarzy. Inne źródła podają jednak, że Spotify zapłaci w ciągu trzech lat około 280 mln euro.

Wcześniej FC Barcelona była sponsorowana przez japońską witrynę e-commerce Rakuten, która nawiasem mówiąc oferuje cyfrowy portfel z kilkoma kryptowalutowymi funkcjami. Ten sponsoring zakończył się w 2021 roku.

fc barcelona
reklama
reklama