Ubisoft inwestuje w krypto start-up i planuje Play-To-Earn | Wiadomości | CrypS.

Ubisoft inwestuje w krypto start-up i planuje Play-To-Earn

Zerelik Maciej
ubisoft

Francuski producent gier Ubisoft podczas spotkania dot. dochodów firmy, które odbyło się w tym tygodniu omówił swoje plany związane z kryptowalutami.

Ubisoft zainwestował w Animoca

Podczas spotkania, dyrektor generalny Ubisoft Yves Guillemot powiedział, że jego firma zainwestowała w Animoca Brands, firmę najbardziej znaną w społeczności kryptowalutowej z prowadzenia gry zbudowanej na Ethereum = The Sandbox.

Guillemot wspomniał również o jednym z projektów wyścigowych Animoca, zatytułowanym REVV Motosport. Obejmuje on kilka gier, które wykorzystują kryptowalutę REVV.

20 października Animoca ogłosiła, że pozyskała 65 milionów dolarów od Ubisoft i innych inwestorów, zwiększając swoją wycenę do 2,2 miliarda dolarów.

Strona Ubisoft’s Entrepreneur’s Lab wymienia także firmy, które wcześniej wspierała. Wśród nich znalazły się też blockchainowe projekty: zdecentralizowana usługa chmury Aleph.im i Horizon Blockchain Games.

Ubisoft bierze pod uwagę Play-To-Earn

Oprócz inwestowania w startupy, sam Ubisoft mógłby również wykorzystać kryptowaluty do transakcji w grze. Tak przynajmniej zasugerował dyrektor finansowy firmy Frédérick Duguet.

Duguet powiedział, że technologia blockchain pozwoli użytkownikom „zarabiać na zawartości [i] posiadać zawartość”. Dodał też, że firma „zaczyna mieć dobre know-how na temat tego, jak może wpłynąć na branżę” dzięki wcześniejszym partnerstwom z małymi firmami blockchain. Na koniec wspomniał, że Ubisoft „chce być jednym z kluczowych graczy w sektorze”.

Ubisoft wcześniej wykorzystał blockchain, uruchamiając kolekcjonerskie NFT dla takich podmiotów jak Rabbids i One Shot League. Jest również operatorem węzła dla sieci takich jak Tezos i Ultra. Firma nie wykorzystała jednak krypto transakcji do monetyzacji swoich gier.

Wiadomość pojawia się tuż po tym, jak Steam ogłosił zakaz dla gier wykorzystujących kryptowaluty i NFT, a także po zapewnieniu Epic Games, że jest otwarta na tę technologię.

ubisoft
reklama
reklama