Szef FCA przypomina krypto inwestorom, że mogą "stracić wszystkie swoje pieniądze" | Wiadomości | CrypS.

Szef FCA przypomina krypto inwestorom, że mogą „stracić wszystkie swoje pieniądze”

Zerelik Maciej
dyrektor fca zwraca uwagę na bitomaty

Nikil Rathi, prezes Financial Conduct Authority (FCA), podczas wczorajszego wystąpienia w Londynie powtórzył zdecydowane stanowisko regulatora w sprawie kryptowalut.

Jak wszyscy wiecie, wielokrotnie ostrzegaliśmy, że inwestorzy produktów kryptowalutowych muszą być gotowi na utratę wszystkich swoich pieniędzy.

– powiedział wczoraj w Mansion House w Londynie.

Dodał, że FCA „często było krytykowane za powolne działanie”. Teraz, według szefa organu, FCA stosuje znacznie bardziej rygorystyczne podejście „w radzeniu sobie z poważnymi nadużyciami”.

Komentarze Rathi’ego pojawiają się po długotrwałej walce FCA z kryptowalutami, sięgających już stycznia tego roku.

Trudne relacje FCA z kryptowalutami

Na początku 2021 roku FCA wydała listę pięciu obaw, o których konsumenci powinni pamiętać, gdy mają do czynienia z kryptowalutami. Były to: brak ochrony konsumenta, zmienność cen, złożoność produktu, opłaty oraz wprowadzające w błąd materiały marketingowe.

Inwestowanie w aktywa kryptowalutowe, lub inwestycje i pożyczki z nimi związane, generalnie wiążą się z podejmowaniem bardzo wysokiego ryzyka. Jeśli konsumenci inwestują w tego typu produkty, powinni być przygotowani na utratę wszystkich swoich pieniędzy

– powiedziało wówczas FCA.

Dwa miesiące później, oragan regulacyjny zaczął wywierać presję regulacyjną na firmy zajmujące się kryptowalutami. W ogłoszeniu z marca ogłosił, że tego typu firmy będą zobowiązane do dostarczania rocznych raportów o przestępstwach finansowych. Co prawda jest to powszechny wymóg w świecie finansów, jednak nadal  kontrowersyjny w przestrzeni kryptowalut.

Latem tego roku FCA zaczął też naciskać na największą na świecie giełd kryptowalutowych Binance. Koniec końców wezwał platformę do zakończenia działalności.

dyrektor fca zwraca uwagę na bitomaty
reklama
reklama