Spadek Bitcoina nie wpłynął na stabilność światowej gospodarki - twierdzi MFW | Wiadomości | CrypS.

Spadek Bitcoina nie wpłynął na stabilność światowej gospodarki – twierdzi MFW

Zerelik Maciej
mfw regulacje

Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) stwierdził, że okres rynku niedźwiedzia na rynku Bitcoina (BTC) nie miał wpływu na globalną stabilność finansową. Tak wynika z najnowszego, opublikowanego we wtorek raportu instytucji.


W swoim raporcie zatytułowanym „World Economic Outlook Update: Gloomy and More Uncertain”, MFW przyznał, że rynek kryptowalut przeżył „dramatyczną” wyprzedaż. Niemniej jednak nie zaszkodziła ona jeszcze tradycyjnemu systemowi finansowemu.

Obecnie BTC zanotował delikatny spadek i jego kurs oscyluje w okolicach 21 300 USD. Największą kryptowalutę pod względem kapitalizacji rynkowej dzieli 70% od rekordowego poziomu 69 000 USD odnotowanego w listopadzie 2021 roku. Praktycznie wszystkie inne kryptowaluty również znajdują się znacznie poniżej ATH.

Inwestorzy nie chcą inwestować w ryzykowne aktywa

W obliczu niepewności związanej z wojną na Ukrainie, problemami w łańcuchach dostaw oraz innych czynników makroekonomicznych, inwestorzy odkładają „ryzykowne” aktywa na bok. W raporcie MFW czytamy:

Aktywa kryptowalutowe doświadczyły dramatycznej wyprzedaży, która spowodowała ogromne straty w kryptowalutowych instrumentach inwestycyjnych, niepowodzenie algorytmicznych stablecoinów i kryptowalutowych funduszy hedgingowych. Jednak reperkusje dla szerszego systemu finansowego były jak dotąd ograniczone.

Organ mówiąc o „algorytmicznych stablecoinach” odnosił się do upadku blockchaina Terra. Stablecoin UST stracił parytet do dolara, a inwestorzy stracili miliardy dolarów. Co więcej, konsekwencje tego krachu rozprzestrzeniły się na inne segmenty rynku kryptowalut.

Od tego czasu coraz więcej instytucji, od Banku Anglii po Rezerwę Federalną – odpowiednio brytyjski i amerykański bank centralny – odrzuca ideę stablecoinów lub przynajmniej twierdzi, że wymagają one lepszej regulacji.

mfw regulacje
reklama
reklama