NFT przynosi zyski wielkim markom. Liderem Nike | Wiadomości | CrypS.

NFT przynosi zyski wielkim markom. Liderem Nike

Anna Sutowicz
Nike i NFT

Zainteresowanie niewymiennymi tokenami (NFT) zaczyna słabnąć. W drugim kwartale 2022 roku odnotowano spadek wolumenu obrotu NFT o 40%. Jednak niewymienne tokeny nadal przynoszą zyski wielkim markom.


Projekty Nike związane z niewymiennymi tokenami (NFT) od momentu ich uruchomienia przyniosły firmie ok. 185 mln USD przychodu. A marka Nike zyskała pozycję najlepiej zarabiającej marki z NFT. Pozostałe miejsca zajmują: Dolce & Gabbana, Tiffany, Gucci i Adidas.

Przychody z projektów związanych z Nike NFT. Źródło: Dune
Przychody z projektów związanych z Nike NFT. Źródło: Dune

Mimo tego, że rok 2021 był dobrym rokiem dla NFT, to naturalna ciekawość osłabła, a użytkownicy kryptowalut nie wydają się być tak zainteresowani tą nową technologią, jak rok wcześniej. Mimo przychodów, ceny Nike NFT spadły od szczytu w lutym i kwietniu 2022 roku; od 22 sierpnia indeks rynkowy wynosi 23 986 USD.

Pozew Nike przeciwko StockX

W lutym tego roku informowaliśmy, że firma Nike pozwała platformę StockX, zajmującą się odsprzedażą butów Nike, w związku z wydanymi przez nią niewymiennymi tokenami. Nike twierdzi, że sklep internetowy nielegalnie wykorzystuje jej znaki towarowe, narusza prawa własności intelektualnej przez wystawianie NFT butów Nike:

Bez autoryzacji lub zgody Nike, StockX 'wybija’ NFT, które w widoczny sposób wykorzystują znaki towarowe Nike, wprowadza te NFT na rynek wykorzystując wartość firmy Nike i sprzedaje te NFT po mocno zawyżonych cenach niczego nie podejrzewającym konsumentom, którzy wierzą lub mogą uwierzyć, że te 'możliwe do zainwestowania aktywa cyfrowe’ (jak nazywa je StockX) są w rzeczywistości autoryzowane przez Nike, podczas gdy tak nie jest.

W styczniu, StockX wypuścił swoje pierwsze przedsięwzięcie NFT pod nazwą Vault. Użytkownicy StockX mogą nabyć NFT popularnych, kolekcjonerskich trampek, które są poparte fizyczną parą butów. Nowy system NFT pomaga kolekcjonerom i sprzedawcom sneakersów zweryfikować autentyczność ich zakupów, eliminując tym samym również inne problemy, np. koszty wysyłki i utrzymywanie magazynu.

Nike i NFT
reklama
reklama