Nike składa pozew o podróbki sneakersów NFT | Wiadomości | CrypS.

Nike składa pozew o podróbki sneakersów NFT

Zerelik Maciej
Nike chce wejść w Metaverse

Firma Nike pozwała platformę StockX, zajmującą się odsprzedażą butów Nike, w związku z wydanymi przez nią NFT. Nike oskarża sklep internetowy o nielegalne wykorzystywanie znaków towarowych i związanej z nimi wartości.

Gigant odzieży sportowej złożył pozew przeciwko platformie StockX, twierdząc, że ta narusza jego prawa własności intelektualnej poprzez wystawianie NFT butów Nike.

W styczniu, StockX wypuścił swoje pierwsze przedsięwzięcie NFT o nazwie Vault. Użytkownicy StockX mogą nabyć NFT popularnych, kolekcjonerskich trampek, które są poparte fizyczną parą butów. Ponieważ NFT są zabezpieczone, ich właściciele mogą wymienić je na fizyczną parę sneakersów, jeśli tylko mają taką ochotę. Nowy system NFT pomaga kolekcjonerom i sprzedawcom sneakersów zweryfikować autentyczność ich zakupów, eliminując jednocześnie inne problemy, takie jak koszty wysyłki i utrzymywanie magazynu.

Jednak Nike, która w październiku zeszłego roku złożyła kilka patentów na dobra cyfrowe, uważa, że system Vault firmy StockX jest nieuprawnionym wykorzystywaniem jej znaków towarowych, tożsamości marki i związanej z tym wartości firmy. W pozwie możemy przeczytać:

Bez autoryzacji lub zgody Nike, StockX 'wybija’ NFT, które w widoczny sposób wykorzystują znaki towarowe Nike, wprowadza te NFT na rynek wykorzystując wartość firmy Nike i sprzedaje te NFT po mocno zawyżonych cenach niczego nie podejrzewającym konsumentom, którzy wierzą lub mogą uwierzyć, że te 'możliwe do zainwestowania aktywa cyfrowe’ (jak nazywa je StockX) są w rzeczywistości autoryzowane przez Nike, podczas gdy tak nie jest.

Rosnąca wartość rynkowa NFT wydanych przez StockX przekroczyła wartość fizycznych par sneakersów. Co więcej StockX dało posiadaczom NFT specjalne przywileje.

StockX nie skomentował jeszcze pozwu Nike, powołując się na politykę zabraniającą publicznych oświadczeń w sprawie toczących się spraw sądowych.

Nike chce wejść w Metaverse
reklama
reklama