Irlandzki regulator ds. reklamy ponownie przeanalizuje wytyczne dotyczące promocji kryptowalut | Wiadomości | CrypS.

Irlandzki regulator ds. reklamy ponownie przeanalizuje wytyczne dotyczące promocji kryptowalut

Autor: Redakcja
Redaktor: Albert Czajkowski
irlandia kryptowaluty

W miarę jak na całym świecie rośnie popularność kryptowalut, rządy próbują zaprowadzić porządek w branży, która jest w dużej mierze nieuregulowana. Kolejną instytucją, która podjęła takie kroki jest irlandzka Advertising Standards Authority of Ireland (ASAI). Organ ogłosił plany przeglądu przepisów nadzorujących promocję kryptowalut.


Decyzja ta jest odpowiedzią na coraz większą liczbę reklam promujących kryptowaluty, takie jak np. Floki Inu, a także na brak zawartych w nich informacji o ryzyku związanych z inwestycjami w cyfrowe aktywa. Rzecznik regulatora wyjaśnił:

ASAI rozważa sprawdzenie, czy wymagane są dodatkowe zasady i/lub wskazówki w świetle pojawiającego się trendu reklam firm kryptowalutowych. (…) ASAI jest świadoma obaw dotyczących wiedzy konsumentów na temat kryptowalut. Oprócz ogólnych zasad dotyczących prawdziwości, uczciwości i uzasadnienia, kodeks ASAI zawiera zasady odnoszące się do reklam finansowych.

Zasady te ostrzegają reklamodawców przed wykorzystywaniem braku doświadczenia klientów i zmuszają ich do podkreślania, że ich inwestycje są ryzykowne i mogą pójść w każdą stronę – zarówno w dół, jak i w górę.

Po tym, jak agencja zakończy swój przegląd, stanie się jedna z dwóch rzeczy. Albo zostaną uaktualnione wskazówki branżowe dotyczące kodeksu ASAI, albo zmianie ulegnie sam kodeks.

W lutym ASAI poparła skargę, w której zarzucono reklamodawcy promującemu kryptowalutę Floki Inu (FLOKI), że nie zamieścił ostrzeżenia o niestabilnej wartości monety. W rezultacie firma musiała zakończyć kampanię.

Reklamy kryptowalut w UK

Wcześniej, w listopadzie, kampania reklamowa FLOKI wpadła pod lupę brytyjskiego odpowiednika ASAI – Advertising Standards Authority (ASA). Stało się to po tym jak projekt zaczął reklamować swój token w środkach transportu publicznego w Londynie.

Warto zauważyć, że brytyjski regulator rynku reklamowego podszedł do reklam kryptowalut ostrzej niż ASAI. Mianowicie nakazał on ponad 50 firmom kryptowalutowym dokonanie przeglądu swoich kampanii i upewnienie się, że są one zgodne z zasadami.

Jeśli po 2 maja nadal będą one promować “reklamy wprowadzające w błąd”, grożą im ukierunkowane sankcje.

irlandia kryptowaluty



reklama

Dodaj komentarz

Ostrzeżenie o ryzyku Kryptowaluty oraz produkty lewarowe to bardzo ryzykowne istrumenty finansowe, mogące spowodować szybką utratę kapitału.

Materiały opublikowane na tej stronie mają jedynie cel informacyjny i nie należy ich traktować jako porady inwestycyjnej (rekomendacji) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Nie są również doradztwem prawnym ani finansowym. Opracowania zamieszczone w serwisie Cryps.pl stanowią wyłącznie wyraz poglądów redakcji i użytkowników serwisu i nie powinny być interpretowane w inny sposób.

Niektóre artykuły opatrzone są odnośnikami do innych stron. Służy to uzupełnieniu przedstawionych informacji.
Niektóre jednak linki mają charakter afiliacyjny: prowadzą do oficjalnych stron producentów, na których można kupić opisywany produkt. Jeśli użytkownik dokona transakcji po kliknięciu w link, nasz serwis pobiera z tego tytułu prowizję. Nie wpływa to na finalną cenę produktu, a w niektórych przypadkach ją obniża. Portal CrypS.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści, które znajdują się na podlinkowanych stronach.