FC Barcelona i Crypto.com naruszyły brytyjskie przepisy reklamując NFT | Wiadomości | CrypS.

FC Barcelona i Crypto.com naruszyły brytyjskie przepisy reklamując NFT

Autor: Anna Sutowicz
Redaktor: Albert Czajkowski
Ostrzejsze regulacje dotyczące firm kryptowalutowych we Francji

Brytyjski organ nadzorujący orzekł, że reklamy niewymiennych tokenów (NFT) FC Barcelony i Crypto.com wprowadzają odbiorców w błąd.


Brytyjski Urząd do spraw Standardów Reklamy (ASA) skrytykował FC Barcelonę za wprowadzające w błąd promowanie niewymiennych tokenów (NFT). Reklama w wyszukiwarce Google, o której mowa, zawierała tekst: “29 lipca 2022 r. – NFT Johan Cruyff. Nie przegap aukcji na żywo. Pierwsze arcydzieło NFT FC Barcelony. Premiera 29 lipca. „Niemożliwy cel” Johana Cruyffa w 1973 roku. Unieśmiertelniony i oferowany jako ekskluzywny NFT.”

Ekskluzywne NFT FC Barcelony

Zdaniem ASA, reklama nie wyjaśniała ryzyka związanego z tokenami niewymiennymi. Ponadto nie informowała, że stosowane są opłaty domów aukcyjnych, podatek od sprzedaży i opłaty za transfer. Nie wskazywała także na istotne ograniczenia praw własności – każdy, kto kupił NFT, nie miał praw własności intelektualnej do obrazu, nie mógł go wyświetlać w celach komercyjnych i modyfikować.

Organ uznał, że ​​reklama NFT FC Barcelony nie może ponownie pojawiać się w takiej formie.

Reklama NFT Crypto.com pomija istotne informacje

ASA miała zastrzeżenia nie tylko do reklamy NFT FC Barcelony. Organ wydał także orzeczenie przeciwko Foris DAX Global Ltd t/a Crypto.com. W tym wypadku chodzi o płatną reklamę na Facebooku, która zawierała wideo Jak kupić NFT w aplikacji Crypto.com”:

Crypto.com NFT jest teraz dostępny w aplikacji Crypto.com. Wybijaj, zbieraj i handluj NFT oraz zarządzaj kryptowalutami w jednym miejscu. Uruchom Crypto.com NFT z ekranu głównego aplikacji i dokonaj zakupu w Marketplace. Zarejestruj się teraz na Crypto.com/NFT! Uzyskaj dostęp do Crypto.com NFT na wyciągnięcie ręki.

ASA twierdzi, że reklama wprowadza w błąd, ponieważ pominięto w niej istotne informacje. Podobnie jak w przypadku FC Barcelony nie zostało przedstawione ryzyko inwestowania w NFT i nie informowano o opłatach. Organ zwrócił uwagę, że komunikaty marketingowe dotyczące inwestycji powinny jasno wskazywać, iż wartość inwestycji jest zmienna i, o ile nie jest gwarantowana, może zarówno spadać, jak i rosnąć. Powinna także przedstawiać istotne ograniczenia.

Ostrzejsze regulacje dotyczące firm kryptowalutowych we Francji



reklama

Dodaj komentarz

Ostrzeżenie o ryzyku Kryptowaluty oraz produkty lewarowe to bardzo ryzykowne istrumenty finansowe, mogące spowodować szybką utratę kapitału.

Materiały opublikowane na tej stronie mają jedynie cel informacyjny i nie należy ich traktować jako porady inwestycyjnej (rekomendacji) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Nie są również doradztwem prawnym ani finansowym. Opracowania zamieszczone w serwisie Cryps.pl stanowią wyłącznie wyraz poglądów redakcji i użytkowników serwisu i nie powinny być interpretowane w inny sposób.

Niektóre artykuły opatrzone są odnośnikami do innych stron. Służy to uzupełnieniu przedstawionych informacji.
Niektóre jednak linki mają charakter afiliacyjny: prowadzą do oficjalnych stron producentów, na których można kupić opisywany produkt. Jeśli użytkownik dokona transakcji po kliknięciu w link, nasz serwis pobiera z tego tytułu prowizję. Nie wpływa to na finalną cenę produktu, a w niektórych przypadkach ją obniża. Portal CrypS.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści, które znajdują się na podlinkowanych stronach.