Instagram testuje już NFT na swojej platformie | Wiadomości | CrypS.

Instagram testuje już NFT na swojej platformie

Zerelik Maciej
instagram nft

W rozmowie z przedsiębiorcą z branży web3, Tomem Bilyeu, prezes Meta Mark Zuckerberg potwierdził, że Instagram rozpoczął już testy NFT na swojej platformie.


Podobne funkcje wprowadzi również niedługo jedna z innych platform Meta – Facebook. Rzeczywistość rozszerzona NFT zostanie wprowadzona do Instagram Stories za pomocą technologii Spark AR, „pozwalając użytkownikom na projekcję sztuki cyfrowej w przestrzeni fizycznej”.

Instagram włącza NFT na swoją platformę

W poniedziałkowym wpisie wideo szef Instagrama Adam Mosser potwierdził, że wybrana grupa użytkowników z USA będzie mogła korzystać z funkcji NFT na swoim feedzie, stories i w wiadomościach. Szczegóły NFT, które nazwano „cyfrowymi kolekcjami”, będą wyświetlane podobnie do oznaczonych profili i produktów. Użytkownicy będą mogli na nie kliknąć i otrzymać dostęp do informacji o twórcy i właścicielu.

Promując nowe funkcjonalności, szef Instagrama skomentował również napięcie między dużymi firmami, takimi jak Instagram, a firmami Web3 działającymi na zasadzie decentralizacji.

Chcę z góry przyznać, że NFT i technologie blockchain oraz szerzej Web3 polegają na dystrybucji zaufania, dystrybucji władzy. Ale Instagram jest zasadniczo scentralizowaną platformą, więc jest tu pewne napięcie.

Instagram pozwoli użytkownikom na udostępnianie NFT łącząc się z cyfrowymi portfelami innych firm, w tym Rainbow, MetaMask i Trust Wallet. Wkrótce wprowadzi też wsparcie dla aplikacji od Coinbase, Dapper i Phanthom.

Gigant mediów społecznościowych potwierdził, że użytkownicy nie będą musieli płacić za umieszczanie NFT.

Zuckerberg optymistycznie nastawiony do Web3

Choć Zuckerberg przyznaje, że Web3 jest jeszcze daleki od dojrzałości, stwierdził, że aplikacje „nowego internetu” osiągną taki stan w ciągu najbliższych 5 lat. CEO podkreślił, że wprowadzenie NFT na Instagramie jest krokiem, za którym wkrótce pójdą inne platformy należące do Meta. Celem jest zachęcenie twórców do zabezpieczenia nowej formy ekspresji.

instagram nft
reklama
reklama