Grayscale uruchamia ETF skoncentrowany na kryptowalutach | Wiadomości | CrypS.

Grayscale uruchamia ETF skoncentrowany na kryptowalutach

Zerelik Maciej
Grayscale Investments zarejestrowała fundusze powiernicze Aave (AAVE), Polkadot (DOT),Cosmos (ATOM), Cardano (ADA), oraz Monero (XMR)

Spółka Grayscale Investments uruchomiła swój pierwszy fundusz giełdowy. Grayscale Future of Finance ETF będzie podążał za indeksem Bloomberg Grayscale Future of Finance.

Grayscale Investments – największy na świecie menedżer cyfrowych aktywów, zarządzający kryptowalutami o wartości ponad 38 miliardów dolarów – po raz pierwszy wszedł na rynek funduszy ETF.

Spółka ogłosiła to w środowym komunikacie prasowym. Grayscale Future of Finance ETF rozpocznie notowania na New York Stock Exchange pod symbolem GFOF, a jego dostawcą usług będzie U.S. Bank. ETF ten będzie podążał za wynikami indeksu Bloomberg Grayscale Future of Finance Index, który jest koszykiem akcji różnych firm związanych z kryptowalutami. Obecnie obejmuje on 22 firmy, w tym Block, PayPal, Coinbase i Silvergate Capital.

Indeks stworzony przez Bloomberg Intelligence, który będzie śledzony przez ETF, obejmuje trzy rodzaje firm w przestrzeni cyfrowych aktywów: „fundacje finansowe”, „rozwiązania technologiczne” oraz „infrastrukturę aktywów cyfrowych”.

Według informacji prasowej kategoria fundacji finansowych będzie obejmować giełdy kryptowalutowe, domy maklerskie, a także menedżerów inwestycyjnych. Rozwiązania technologiczne odnoszą się do firm, które dostarczają i przetwarzają dane dla technologii gospodarki cyfrowej, a firmy infrastrukturalne obejmują górników kryptowalut i inne firmy, które pomagają zasilać cały ekosystem.

Fundusz nie będzie zarządzany aktywnie, ale rebalansowany kwartalnie. Co ważne, nie inwestuje on bezpośrednio w monety lub tokeny, ale utrzymuje pośrednią ekspozycję na branżę poprzez firmy związane z kryptowalutami.

Grayscale Investments zarejestrowała fundusze powiernicze Aave (AAVE), Polkadot (DOT),Cosmos (ATOM), Cardano (ADA), oraz Monero (XMR)
reklama
reklama