FCA uruchamia kampanię na TikToku i YouTube, w której ostrzega przed kryptowalutami | Wiadomości | CrypS.

FCA uruchamia kampanię na TikToku i YouTube, w której ostrzega przed kryptowalutami

Zerelik Maciej
dyrektor fca zwraca uwagę na bitomaty

Według iNews, brytyjski Financial Conduct Authority (FCA) rozpoczął kampanię na TikToku i YouTube. Ostrzega w niej młodych ludzi przed ryzykiem związanym z inwestowaniem w kryptowaluty.

Chcemy stworzyć pewnych siebie konsumentów. Celem tej kampanii jest wzmocnienie pozycji młodszych inwestorów, a nie ich hamowanie. Nie wierzymy, że działania wielu z tych nowych inwestorów odzwierciedlają to, co opisują jako swoją tolerancję na ryzyk

– powiedziała dyrektor wykonawcza FCA, Sarah Pritchard.

W ramach inicjatywy FCA, regulator przeprowadził ankietę wśród młodych inwestorów (w wieku od 18 do 40 lat), którzy zainwestowali w aktywa wysokiego ryzyka. Ponad trzy czwarte respondentów (76%) stwierdziło, że ich decyzje inwestycyjne były oparte na rywalizacji z przyjaciółmi lub rodziną. Pritchard dodała:

60% osób inwestujących w aktywa o wysokim ryzyku stwierdziło, że chce stabilnych zysków. Nie chcemy ograniczać wyboru, prosimy jedynie inwestorów o zastanowienie się. Czy jesteś gotowy stracić wszystkie swoje pieniądze? Jeśli odpowiedź brzmi tak, to dobrze”

FCA i kryptowaluty

To nie jest pierwszy raz, kiedy FCA ostrzega przed kryptowalutami. Już w styczniu tego roku regulator nakłaniał konsumentów, aby przed inwestycją w cyfrowe aktywa przeprowadzili staranne badania. Ostrzeżenie konsumenckie opublikowane 11 stycznia 2021 r. wymieniło pięć obaw związanych z kryptowalutami. Była to zmienność cen, brak ochrony konsumenta, złożoność produktu, opłaty i prowizje oraz wprowadzające w błąd materiały marketingowe.

Nikil Rathi, dyrektor generalny FCA w zeszłym miesiącu, powtórzył to stanowisko. Stwierdził, iż FCA „wielokrotnie ostrzegało, że krypto inwestorzy muszą być gotowi stracić wszystkie swoje pieniądze.”

FCA wzięła również na celownik Binance, jedną z najbardziej znanych giełd branży kryptowalut. Agencja miała „ogromny problem z oczywistym brakiem siedziby” giełdy, a także powiedziała, że ostrzeżenie konsumenckie wydane przeciwko Binance Markets Limited (BML) – brytyjskiej jednostce przejętej przez Binance – było oparte na obawach dotyczących AML w firmie.

dyrektor fca zwraca uwagę na bitomaty