Czy Meta stworzy własną giełdę kryptowalut? | Wiadomości | CrypS.

Czy Meta stworzy własną giełdę kryptowalut?

Zerelik Maciej
meta

Meta złożyła pięć wniosków o rejestrację znaków towarowych w Stanach Zjednoczonych dla swojego produktu Meta Pay. Wskazują one, że firma może chcieć wprowadzić na rynek zestaw produktów kryptowalutowych, w tym portfel Web3 i giełdę kryptowalut.


Gigant mediów społecznościowych złożył pięć wniosków o rejestrację znaków towarowych dla swojego niedawno przemianowanego produktu płatniczego Meta Pay. Ich celem jest ochrona niedawno nabytej nazwy marki Meta „Meta Pay”, a także powiązanych z nią logo i symboli odnoszących się do różnych produktów i usług związanych z kryptowalutami, w tym portfela kryptowalutowego, usługi handlowej i internetowego serwisu społecznościowego dla inwestorów.

Wnioski o rejestrację znaku towarowego sugerują również, że Meta Pay chce dokonać zwrotu w kierunku usług związanych z pożyczaniem kryptowalut, kartami i inwestycjami. W dniu 11 maja Stephane Kasriel, lider działu fintech, ogłosił zmianę marki Facebook Pay na Meta Pay. We wpisie na blogu mogliśmy przeczytać:

Nie jest tajemnicą, że jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do Web3 – zarówno technologii, jak i zasad, które obejmuje.

Według Kasriela, firma chce wyjść poza tradycyjne płatności i zapewnić użytkownikom międzyplatformowe doświadczenie „jednego portfela”. Powiedział on:

Jesteśmy na bardzo wczesnym etapie określania, jak może wyglądać doświadczenie z jednym portfelem i będziemy mieli więcej do powiedzenia w dalszej części prac. Na początku rozważamy, w jaki sposób można udowodnić, kim się jest i przenieść tę tożsamość do różnych doświadczeń w Metaverse; w jaki sposób można przechowywać posiadane dobra cyfrowe i zabrać je ze sobą, gdziekolwiek się jest; oraz w jaki sposób można płacić w prosty sposób i przy użyciu wybranej metody płatności, niezależnie od tego, czy jest to płatność na rzecz znajomego, czy też zakup od firmy lub twórcy.

W zeszłym tygodniu dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg, ogłosił, że firma rozpocznie testowanie NFT na Instagramie. W planach ma też dodanie tych samych funkcji na Facebooku.

meta
reklama
reklama