Animoca Brands uruchamia DAO, aby opracować standardy metaverse | Wiadomości | CrypS.

Animoca Brands uruchamia DAO, aby opracować standardy metaverse

Zerelik Maciej
animoca brands

Sojusz firm z sektora Web3 połączył się w celu zbudowania otwartego i pozbawionego granic metaverse o nazwie OMA3, czyli Open Metaverse Alliance for Web3. Grupa twierdzi, że jej celem jest rozwiązanie kluczowych wyzwań rodzącego się wirtualnego świata, w tym zachowanie wolności informacji posiadanych przez użytkowników.

Wśród projektów dołączających do sojuszu z Animoca Brands są Alien Worlds, Dapper Labs, Decentraland, Star Atlas i The Sandbox. Oprócz przedsięwzięć Web3 już wcześniej powiązanych z Animoca, sojusz obejmuje dewelopera framework’u DAO – Wivity, dewelopera wirtualnej rzeczywistości i gier Space oraz firmę zajmującą się grami blockchainowymi – Upland.

Ogłoszenie nowej organizacji opartej na blockchainie następuje po ogłoszeniu innego „sojuszu” metaverse, znanego jako Metaverse Standards Forum. Członkami założycielami tej grupy są Microsoft, Meta (dawniej Facebook), Alibaba i Sony – firmy, które nie słyną z tego, że pozwalają użytkownikom na swobodne przechowywanie, a tym bardziej przenoszenie, swoich danych pomiędzy aplikacjami

OMA3 chce przyjąć inne podejście. W poście na blogu firmy możemy przeczytać:

Wierzymy w metaverse bez ograniczających ścian, gdzie poszczególne platformy są połączone i w pełni interoperacyjne.

Grupa utrzymuje, że zaprasza wszystkie firmy metaverse oparte na blockchainie do przystąpienia do sojuszu.

DAO jako konsorcjum

Według OMA3, ta nowa zdecentralizowana autonomiczna organizacja, lepiej znana jako DAO, będzie działać jako konsorcjum, kierując się inkluzywnością, przejrzystością i zasadami Web3.

DAO jest zasadniczo społecznością internetową, która wykorzystuje narzędzia Web3 do organizowania i rozprzestrzeniania kontroli wśród swoich członków. DAO często używają kryptowaluty lub tokena, aby zachęcić swoich członków i zarządzać procesem decyzyjnym.

OMA3 twierdzi, że zbuduje infrastrukturę sojuszu, aby zapewnić, że metaverse działa jako zunifikowany system, w którym cyfrowe aktywa, tożsamości i dane są pozbawione uprawnień i kontrolowane przez użytkowników, a nie platformy.

Grupa zapewnia również, że użytkownicy będą właścicielami swoich aktywów i będą mogli swobodnie przenosić je do dowolnego świata OMA3 bez zgody poszczególnych platform.

Czym jest Animoca Brands?

Animoca Brands to firma zajmująca się cyfrową rozrywką, blockchainem i gamifikacją, która stworzyła tokeny SAND i REVV oraz wydaje popularne gry, takie jak The Sandbox i Crazy Kings. Pochwala również inwestycje w gigantów Web3, OpenSea, Axie Infinity, Dapper Labs, Star Atlas i Alien Worlds.

Na początku tego miesiąca firma ogłosiła pozyskanie 75 milionów dolarów na realizację swojej wizji otwartego metaverse, inwestując w Liberty City Ventures, Kingsway Capital, Alpha Wave Ventures i innych. Yat Siu, współzałożyciel i prezes wykonawczy Animoca Brands, powiedział w oświadczeniu:

Cyfrowe prawa własności reprezentują definiującą społeczeństwo zmianę pokoleniową, która wpływa na wszystkich online i ustawi scenę dla pojawienia się otwartego metaverse. Jesteśmy głęboko zaszczyceni, że nadal cieszymy się silnym wsparciem inwestorów, gdy pracujemy nad ugruntowaniem pozycji lidera Animoca Brands w branży Web3 i w dziedzinie prawdziwej własności cyfrowej.

animoca brands
reklama
reklama