Zainteresowanie detaliczne metaverse i NFT spadło do najniższego poziomu od 5 miesięcy

W zeszłym roku Facebook zmienił nazwę swojej firmy na Meta, chcąc stać się pionierem metaverse. Od tego czasu podsektor ten zyskał ogromną popularność. Z kolei NFT były bez wątpienia najgorętszym trendem roku 2021, który utrzymał się również w roku 2022. Obecnie jednak wydaje się, że zainteresowanie detaliczne obydwoma tematami zanika.
Dane z Google Trends są zazwyczaj dobrym wskaźnikiem zainteresowania detalicznego pewnymi tematami. W tym przypadku przyjrzymy się bliżej rocznemu wykresowi ilości wyszukiwań w Google dla słów kluczowych „metaverse” i „NFT” w skali globalnej.
Oto jak wygląda wykres wyszukiwań metaverse:

Tak wygląda ten sam wykres dla słowa NFT:
Widać, że zainteresowanie powróciło do poziomu z października ubiegłego roku, sprzed zimowej hossy, kiedy to wiele kolekcji osiągało szczyty cenowe.
Spadek wolumenu obrotów NFT
Same dane o wyszukiwaniach trudno uznać za wyznacznik zainteresowania, ale ogólny wolumen obrotów NFT zdecydowanie potwierdza powyższą tezę.
Według NonFungible – popularnego źródła informacji o NFT – tygodniowy wolumen obrotu od dłuższego czasu systematycznie spada.

Warto również zauważyć, że zainteresowanie klientów detalicznych sektorem kryptowalut ogólnie ostatnio nieco zmalało, co przełożyło się również na wymierny spadek wolumenu obrotów.