Żadna firma nie może posiadać metawersum - mówi prezes Epic Games | Wiadomości | CrypS.

Żadna firma nie może posiadać metawersum – mówi prezes Epic Games

Zerelik Maciej
metawersum

Metawersum wzbudza ostatnio spore zainteresowanie. Głównie ze względu na rebranding Facebooka na Meta. Wpływ ma jednak też szybki rozwój sektora NFT i rosnące zainteresowanie grami metawersum opartymi na Ethereum. Twórca Fortnite, firma Epic Games, również widzi ogromne możliwości w tej przestrzeni. Jej prezes nie zamierza jednak zagarnąć całego tortu dla siebie.

Podczas Globalnej Konferencji na rzecz Uczciwości Ekosystemu Aplikacji Mobilnych w Seulu, współzałożyciel i dyrektor generalny Epic Games Tim Sweeney wypowiedział się przeciwko zamkniętym ekosystemom oprogramowania w następstwie jego prawnych batalii z Apple i Google. W tym samym duchu, powiedział, że metawersum jest szerokim pojęciem i nie powinno być kontrolowane przez jeden podmiot.

Metaverse jest pojęciem takim jak internet. Żadna firma nie może go posiadać.

Metawersum odnosi się do potencjalnej przyszłej ewolucji Internetu, w której interakcje społeczne, gry, a nawet praca będą w coraz większym stopniu odbywać się za pośrednictwem awatarów w środowiskach 3D. Oczekuje się, że dużą rolę w tym odegrają właśnie NFT.

Facebook jest największym potencjalnym graczem w tej rozwijającej się przestrzeni. Na swojej corocznej konferencji w zeszłym miesiącu, firma podzieliła się swoją wizją świata online, w którym użytkownicy spędzają czas, grają w gry, a nawet pracują w takich trójwymiarowych przestrzeniach. Co więcej w wizji tej ludzie używają NFT do dostosowywania swoich przestrzeni, zbierania cyfrowych przedmiotów i nie tylko.

Wraz z demonstracją, Facebook zmienił nazwę swojej firmy macierzystej na Meta. Firma intensywnie inwestuje w metawersum i planuje zatrudnić 10 000 osób w Europie. Facebook twierdzi również, że będzie tworzyć metawersum we współpracy z innymi twórcami i firmami.

Jednak wiele osób w świecie kryptowalut obawia się wpływu potężnej, scentralizowanej firmy, takiej jak Facebook. W zeszłym miesiącu Yat Siu – współzałożyciel i prezes Animoca Brands, powiedział, że postrzega Facebooka i chińskiego giganta technologicznego Tencent jako „zagrożenie” dla metawersum.

metawersum
reklama
reklama