Sztuczna inteligencja (AI) w grach pozwoli postaciom mówić "swoimi" słowami | Wiadomości | CrypS.

Sztuczna inteligencja (AI) w grach pozwoli postaciom mówić „swoimi” słowami

Jacek Walewski
nvidia

Rynek gier czeka kolejna rewolucja. Tym razem związana ze sztuczną inteligencją (AI). Chodzi o nowy projekt od firmy NVIDIA. Rąbka tajemnicy uchylił jej dyrektor generalny – Jensen Huang – który przemawiał na targach Computex na Tajwanie.


Sztuczna inteligencja (AI) w grach – wszystko dzięki NVIDIA

Najpierw wyjaśnijmy, czym jest NPC (z ang. non-player character). Będzie to potrzebne to zrozumienia tego, co chce zrewolucjonizować NVIDIA. W grach jest to tzw. bohater niezależny, czyli postać, w którą nie wciela się żaden z graczy. Innymi słowy, to postać sterowana przez komputer.

NVIDIA wprowadzi za pewien czas na rynek technologię NVIDIA ACE (Avatar Cloud Engine) for Games. Ta daje natomiast programistom nowe możliwości. Będą mogli umieszczać w grach NPC, które będą mogły rozmawiać z postaciami graczy w czasie rzeczywistym. Co jednak ciekawe, ich wypowiedzi nie będą wcześniej napisane (jak ma to miejsce teraz) – na bieżąco będzie je przygotował chatbot AIBing Chat lub Bard. Chodzi więc o wykorzystanie w grach narzędzi podobnych do ChatGPT.

System będzie miał jednak pewne ograniczenia. Zostanie rozbudowany o NeMo Guardrails, co ocenzuruje wypowiedzi NPC. Postać taka nie będzie więc mogła mówić w grze pewnych określonych treści (np. przeklinać w produkcji, która jest przeznaczona dla dzieci).

Próbkę możliwości nowej technologii można zobaczyć poniżej:

NPC, który mówi jak człowiek

Nie wiemy jeszcze, kiedy ACE for Games będzie dostępne na rynku. Wiadomo z kolei, że wkrótce NPCs będą mówiły w grach nie tylko „swoimi” słowami, ale też w bardziej naturalny sposób. Na rynek trafi bowiem też technologia Audio2Face, która dopasowuje animację twarzy do tego, co mówi postać. Zostanie wykorzystana w grze „Fort Solis” i „S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl”.

Fani gier spore nadzieje pokładają zwłaszcza w tej drugiej produkcji. To gra wideo z gatunku survival horror. Gracz będzie w niej śledził akcję z perspektywy pierwszej osoby. Za tym potencjalnym przebojem stoi ukraińska firma GSC Game World. Premiera „S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl” jest zaplanowana na grudzień 2023 r.

nvidia



reklama
reklama

Dodaj komentarz

Ostrzeżenie o ryzyku Kryptowaluty oraz produkty lewarowe to bardzo ryzykowne istrumenty finansowe, mogące spowodować szybką utratę kapitału.

Materiały opublikowane na tej stronie mają jedynie cel informacyjny i nie należy ich traktować jako porady inwestycyjnej (rekomendacji) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Nie są również doradztwem prawnym ani finansowym. Opracowania zamieszczone w serwisie Cryps.pl stanowią wyłącznie wyraz poglądów redakcji i użytkowników serwisu i nie powinny być interpretowane w inny sposób.

Niektóre artykuły opatrzone są odnośnikami do innych stron. Służy to uzupełnieniu przedstawionych informacji.
Niektóre jednak linki mają charakter afiliacyjny: prowadzą do oficjalnych stron producentów, na których można kupić opisywany produkt. Jeśli użytkownik dokona transakcji po kliknięciu w link, nasz serwis pobiera z tego tytułu prowizję. Nie wpływa to na finalną cenę produktu, a w niektórych przypadkach ją obniża. Portal CrypS.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści, które znajdują się na podlinkowanych stronach.