SpiceDAO dokonało nietypowego zakupu na kwotę 3,8 mln USD | Wiadomości | CrypS.

SpiceDAO dokonało nietypowego zakupu na kwotę 3,8 mln USD

Anna Sutowicz
nft

Grupa SpiceDAO, specjalizująca się w NFT, dokonała dość nietypowego zakupu. Za kwotę blisko 3,8 mln USD kupiła książkę autorstwa A. Jodorowsky’ego „Duna”. Grupa jest teraz przekonana, że w ten sposób nabyła prawo do ekranizacji tej książki i wydania kolekcji NFT.

Dzieło Jodorowsky’ego Duna to zbiór notatek i projektów koncepcyjnych. Na tej podstawie miał powstać film Duna, jednakże ostatecznie tak się nie stało.  Książka została wystawiona na paryskiej wyprzedaży Christie’s, 22 listopada ubiegłego roku. Wówczas jej cenę oszacowano na około 25-35 000 EUR.

W listopadzie ubiegłego roku, Soban „Soby” Sakib kupił „Dune” Jodorowsky’ego w Christie’s za kwotę ok. 3,8 mln USD. O swoich kolejnych planach grupa SpiceDAO poinformowała na Twitterze:

Społeczność krypto wyśmiała plany SpiceDAO

15 stycznia tego roku, SpiceDAO oświadczyło, że zamierza na podstawie książki stworzyć film animowany oraz wydać kolekcję NFT. Użytkownicy Twittera komentowali post SpiceDAO informując grupę, że zakup fizycznej książki nie jest jeszcze przeniesieniem na właściciela praw autorskich, czy praw licencyjnych.

Niektórzy użytkownicy zaczęli wprost wyśmiewać post SpiceDAO umieszczony na Twitterze. Jeden z krytyków pomysłu umieścił wpis, w którym stwierdził, że:

Właściwie spędziłem 10 minut, patrząc na to, ale nie, naprawdę wygląda na to, że banda kryptowalutowych braci właśnie wydała 2,6 MILIONÓW euro – 100 razy więcej niż cena wywoławcza – na książkę wystawioną na aukcji, błędnie wierząc, że otrzymają do niej prawa autorskie.

Inny użytkownik napisał prześmiewczo:

Kupiłem kopię Harry’ego Pottera i planuję na podstawie książki zrobić serial animowany, a następnie sprzedać go Netflixowi.

Jeśli jednak SpiceDAO zdecyduje się zrealizować swoje plany, wówczas niewątpliwie może spodziewać się pozwu od Herbert Limited Partnership, który ma prawa do wszystkiego, co związane z Duną.

nft
reklama
reklama