Santander Polska alarmuje o nowym oszustwie! Może to dotyczyć również innych banków
Trzeci największy bank w Polsce ostrzega, że odnotowano wzrost incydentów z fałszywymi telefonami do klientów przez osoby podające się za pracowników tej instytucji. Scammerzy zaczęli stosować nową sztuczkę socjotechniczną, dzięki której czyszczą konta swoich ofiar.
- Bank Santander uczula wszystkich, że jego pracownicy NIGDY nie zadzwonią do klienta z prośbą o podanie PIN-u czy kodów SMS.
- Ostatnio coraz więcej Polaków zaczęło otrzymywać wiadomości o wygasającej rejestracji ich kont w aplikacjach.
- Użytkownicy są również proszeni o zainstalowanie aktualizacji wskazanej przez oszustów i przykładanie kart bankowych do telefonów.
Scammerzy uderzają w klientów Santander
Wielu klientów różnych banków nie jest na bieżąco z postępowymi rozwiązaniami technologicznymi, jakie w ostatnich latach wdrożono w aplikacjach bankowych, przez co nie zdają sobie sprawy do końca jak funkcjonuje chociażby weryfikacja danych osobowych.
Ten rodzaj niewiedzy działa na ich niekorzyść, co skrzętnie wykorzystują oszuści, którzy najwidoczniej weszli w posiadanie danej bazy klientów banku Santander Polska.
W ostatnich tygodniach instytucja podniosła alarm, że odnotowano liczne zgłoszenia kradzieży środków poprzez nowe metody scammerów. Proceder ten polega na wyłudzaniu wrażliwych danych użytkowników kont tego banku poprzez prośby od osób podających się za jego pracowników.
To jednak jeden z wychwyconych schematów działania. Osoba podająca się za konsultanta banku nakłania swojego rozmówcę do zainstalowania aplikacji na jego urządzeniu mobilnym, a następnie prosi o przyłożenie karty do telefonu oraz podanie PIN-u.
Dzięki temu przestępcy przechwytują wszystkie informacje będące potrzebne do wypłacenia środków zdeponowanych na kontach. Wygląda to bardzo podobnie do transakcji przy bezdotykowych wypłatach gotówki z bankomatów.
Drugą metodą, której wykorzystanie zaobserwowano w ostatnim czasie, jest wysyłanie SMS-ów ze złośliwym linkiem oraz komunikatem o „wygasającej rejestracji w Santander24”.
W ten sposób przestępcy próbują wyłudzić dane do logowania i kody SMS. Nie klikaj i nie pobieraj żadnej aplikacji lub jej aktualizacji
– ostrzega bank.
Jak dodano, nigdy w strukturach tej firmy nie działała taka procedura, aby przykładać kartę do telefonu. Autoryzacja wszystkich procesów odbywa się tylko i wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej lub kodów wysyłanych SMS-em.
Tak samo żaden konsultant nigdy nie poprosi o zainstalowanie jakiegoś oprogramowania czy podania wrażliwych danych, typu PIN do karty czy hasło logowania do aplikacji bankowej.

Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->
Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->