Santander Polska alarmuje o nowym oszustwie! Może to dotyczyć również innych banków

Oszust dzwoni Banki

Trzeci największy bank w Polsce ostrzega, że odnotowano wzrost incydentów z fałszywymi telefonami do klientów przez osoby podające się za pracowników tej instytucji. Scammerzy zaczęli stosować nową sztuczkę socjotechniczną, dzięki której czyszczą konta swoich ofiar. 


  • Bank Santander uczula wszystkich, że jego pracownicy NIGDY nie zadzwonią do klienta z prośbą o podanie PIN-u czy kodów SMS.
  • Ostatnio coraz więcej Polaków zaczęło otrzymywać wiadomości o wygasającej rejestracji ich kont w aplikacjach.
  • Użytkownicy są również proszeni o zainstalowanie aktualizacji wskazanej przez oszustów i przykładanie kart bankowych do telefonów.

Scammerzy uderzają w klientów Santander

Wielu klientów różnych banków nie jest na bieżąco z postępowymi rozwiązaniami technologicznymi, jakie w ostatnich latach wdrożono w aplikacjach bankowych, przez co nie zdają sobie sprawy do końca jak funkcjonuje chociażby weryfikacja danych osobowych.

Ten rodzaj niewiedzy działa na ich niekorzyść, co skrzętnie wykorzystują oszuści, którzy najwidoczniej weszli w posiadanie danej bazy klientów banku Santander Polska. 

W ostatnich tygodniach instytucja podniosła alarm, że odnotowano liczne zgłoszenia kradzieży środków poprzez nowe metody scammerów. Proceder ten polega na wyłudzaniu wrażliwych danych użytkowników kont tego banku poprzez prośby od osób podających się za jego pracowników. 

To jednak jeden z wychwyconych schematów działania. Osoba podająca się za konsultanta banku nakłania swojego rozmówcę do zainstalowania aplikacji na jego urządzeniu mobilnym, a następnie prosi o przyłożenie karty do telefonu oraz podanie PIN-u.

Dzięki temu przestępcy przechwytują wszystkie informacje będące potrzebne do wypłacenia środków zdeponowanych na kontach. Wygląda to bardzo podobnie do transakcji przy bezdotykowych wypłatach gotówki z bankomatów. 

Drugą metodą, której wykorzystanie zaobserwowano w ostatnim czasie, jest wysyłanie SMS-ów ze złośliwym linkiem oraz komunikatem o „wygasającej rejestracji w Santander24”.

W ten sposób przestępcy próbują wyłudzić dane do logowania i kody SMS. Nie klikaj i nie pobieraj żadnej aplikacji lub jej aktualizacji

– ostrzega bank.

Jak dodano, nigdy w strukturach tej firmy nie działała taka procedura, aby przykładać kartę do telefonu. Autoryzacja wszystkich procesów odbywa się tylko i wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej lub kodów wysyłanych SMS-em.

Tak samo żaden konsultant nigdy nie poprosi o zainstalowanie jakiegoś oprogramowania czy podania wrażliwych danych, typu PIN do karty czy hasło logowania do aplikacji bankowej.

 

Oszust dzwoni

Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->

Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->

reklama
Dodaj komentarz

Ostrzeżenie o ryzyku Kryptowaluty oraz produkty lewarowe to bardzo ryzykowne istrumenty finansowe, mogące spowodować szybką utratę kapitału.

Materiały opublikowane na tej stronie mają jedynie cel informacyjny i nie należy ich traktować jako porady inwestycyjnej (rekomendacji) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Nie są również doradztwem prawnym ani finansowym. Opracowania zamieszczone w serwisie Cryps.pl stanowią wyłącznie wyraz poglądów redakcji i użytkowników serwisu i nie powinny być interpretowane w inny sposób.

Niektóre artykuły opatrzone są odnośnikami do innych stron. Służy to uzupełnieniu przedstawionych informacji.
Niektóre jednak linki mają charakter afiliacyjny: prowadzą do oficjalnych stron producentów, na których można kupić opisywany produkt. Jeśli użytkownik dokona transakcji po kliknięciu w link, nasz serwis pobiera z tego tytułu prowizję. Nie wpływa to na finalną cenę produktu, a w niektórych przypadkach ją obniża. Portal CrypS.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści, które znajdują się na podlinkowanych stronach.