Niemieckie kasy oszczędnościowe mogą udostępnić kryptowaluty 50 milionom klientów | Wiadomości | CrypS.

Niemieckie kasy oszczędnościowe mogą udostępnić kryptowaluty 50 milionom klientów

Michał Misiura
niemcy flaga

Niemieckie Stowarzyszenie Kas Oszczędnościowych, w którego skład wchodzi 370 banków obsługujących około 50 mln klientów, opracowuje projekt usług związanych z kupnem i sprzedażą kryptowalut, takich jak bitcoin i ethereum

Jak informuje niemiecki portal Capital, na początku 2022 roku dojdzie do głosowania ws. kontynuacji prac, które prowadzono do tej pory w tajemnicy. Jeżeli członkowie Stowarzyszenia dadzą zielone światło, jeszcze w tym samym roku uruchomiona zostanie pierwsza wersja portfela kryptowalut dla klientów niemieckich kas oszczędnościowych. Koncepcję przygotowuje dedykowany zespół dostawcy usług IT S-Payment.

Projekt może sprawić, że usługi handlu cyfrowymi aktywami staną się dostępne dla około 50 mln osób, korzystających z usług instytucji finansowych wchodzących w skład zrzeszenia. Model usług byłby wspólny dla wszystkich członków stowarzyszenia, ale decyzja o wejściu na rynek kryptowalut, byłaby indywidualna dla każdego z nich. Wynika to z różnic występujących w poszczególnych niemieckich landach, jednak według Capital pomysł spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony banków.

Zgodnie z projektem, klienci kas oszczędnościowych mogliby kupować cyfrowe aktywa bezpośrednio poprzez swoje bankowe konta. Ich przewagą nad giełdami kryptowalut byłby brak potrzeby przechodzenia przez dodatkową weryfikację KYC oraz brak konieczności posiadania technicznej wiedzy. Wielkim atutem kas byłoby także zaufanie, którym cieszą się wśród społeczeństwa.

Trzęsienie ziemi na rynku usług finansowych

Wejście Stowarzyszenia Kas Oszczędnościowych na rynek kryptowalut, byłoby ogromnym wydarzeniem dla branży oraz prawdziwym trzęsieniem ziemi w sektorze bankowym. Zrzeszenie jest liderem wśród niemieckich instytucji finansowych. Można przypuszczać, że jego zaangażowanie w przestrzeni cyfrowych aktywów, przyczyni się do znacznego wzrostu zainteresowania tą młodą klasą aktywów. Zarówno ze strony klientów jak i konkurencyjnych banków.

niemcy flaga
reklama
reklama