Meta straciła na metaversie 13,72 mld USD | Wiadomości | CrypS.

Meta straciła na metaversie 13,72 mld USD

Redaktor: Michał Misiura
Senatorowie USA chcą wiedzieć jak Meta zwalcza kryptowalutowe oszustwa

Marzenie Marka Zuckerberga o przyszłości w metawersum kosztuje inwestorów sporo pieniędzy. W raporcie opublikowanym po zakończeniu środowej sesji giełdowej spółka Meta wskazała, że jej oddział Reality Labs, który zajmuje się technologiami i projektami związanymi z wirtualną rzeczywistością, wykazał w czwartym kwartale 2022 roku stratę w wysokości 4,28 mld USD.


Łączna strata Reality Labs w 2022 roku wyniosła 13,72 mld USD. Przychody firmy w czwartym kwartale wyniosły 727 mln USD, a w całym roku jedynie 2,16 mld USD. Straty są zatem sześciokrotnie wyższe niż przychody, które odpowiadają jedynie za 2% całkowitej sprzedaży firmy Meta.

Reality Labs projektuje sprzęt i oprogramowanie na potrzeby rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej, w tym gogle Quest i projekt metawersum Horizon Worlds.

Pomimo tak fatalnych danych, kierownictwo Meta było w stosunkowo dobrych nastrojach podczas środowej prezentacji wyników kwartalnych, ponieważ firma przekroczyła ogólne prognozy dotyczące przychodów, dziennej i miesięcznej liczby aktywnych użytkowników oraz średniego przychodu na użytkownika.

Co najważniejsze, firma osiągnęła 32,1 mld USD przychodu we wszystkich działach i aplikacjach, bijąc prognozy na poziomie 31,53 mld USD.

Metawersum zyska popularność w drugiej połowie dekady

W lipcu Meta ogłosiła, że podnosi cenę gogli Quest 2 VR o 100 USD. Firma wskazała wówczas, że podwyżka cen była konieczna, aby uwzględnić presję inflacyjną. Następnie Meta wprowadziła droższy zestaw Quest Pro VR, sprzedając go firmom za 1500 USD.

W połowie ubiegłego roku Zuckerberg mówił w rozmowie z Jimem Cramerem z CNBC, że w drugiej połowie dekady ma nadzieję „przyciągnąć do metawersum około miliarda ludzi, którzy będą wydawać tam setki dolarów”. Zanim jednak marzenia założyciela Facebooka staną się rzeczywistością, Meta musi wydać wiele miliardów dolarów na rozwój technologii VR i rzeczywistości rozszerzonej, które leżą u podstaw koncepcji metawersum.

Udziałowcy na razie nie są zachwyceni wynikami. Meta straciła w ubiegłym roku prawie dwie trzecie swojej wartości, ponieważ koszty metawersum gwałtownie wzrosły, a główna działalność reklamowa firmy w Internecie ucierpiała z powodu problemów gospodarczych, zwiększonej konkurencji ze strony TikToka i aktualizacji polityki prywatności Apple, ograniczającej targetowanie reklam.

Senatorowie USA chcą wiedzieć jak Meta zwalcza kryptowalutowe oszustwa



reklama

Dodaj komentarz

Ostrzeżenie o ryzyku Kryptowaluty oraz produkty lewarowe to bardzo ryzykowne istrumenty finansowe, mogące spowodować szybką utratę kapitału.

Materiały opublikowane na tej stronie mają jedynie cel informacyjny i nie należy ich traktować jako porady inwestycyjnej (rekomendacji) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Nie są również doradztwem prawnym ani finansowym. Opracowania zamieszczone w serwisie Cryps.pl stanowią wyłącznie wyraz poglądów redakcji i użytkowników serwisu i nie powinny być interpretowane w inny sposób.

Niektóre artykuły opatrzone są odnośnikami do innych stron. Służy to uzupełnieniu przedstawionych informacji.
Niektóre jednak linki mają charakter afiliacyjny: prowadzą do oficjalnych stron producentów, na których można kupić opisywany produkt. Jeśli użytkownik dokona transakcji po kliknięciu w link, nasz serwis pobiera z tego tytułu prowizję. Nie wpływa to na finalną cenę produktu, a w niektórych przypadkach ją obniża. Portal CrypS.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści, które znajdują się na podlinkowanych stronach.