FTX zareklamuje kryptowaluty podczas Super Bowl | Wiadomości | CrypS.

FTX zareklamuje kryptowaluty podczas Super Bowl

Mariusz Przepiórka
bitcoin w reklamie ftx na finale super bowl

Giełda kryptowalut FTX zapewniła sobie miejsce na reklamę podczas jednego z najchętniej oglądanych wydarzeń w Stanach Zjednoczonych: meczu o mistrzostwo National Football League, który odbędzie się w lutym 2022 roku.

Według doniesień portalu Bloomberg, spółka FTX wykupiła reklamę podczas tegorocznego Super Bowl LVI, motywując to szerokim zasięgiem widowni. Super Bowl jest niezmiennie najchętniej oglądanym wydarzeniem telewizyjnym w roku i stanowi 28 z 30 najchętniej oglądanych transmisji w historii amerykańskiej telewizji.

Sam Bankman-Fried, założyciel i prezes FTX, uznał futbol amerykański za jeden z priorytetów w ramach strategii marketingowej, która koncentruje się na sporcie. Jak stwierdził, nie ma większego wydarzenia niż Super Bowl, podczas którego można przekazać wiadomość o kryptowalutach.

6,5 mln USD za reklamę telewizyjną

Nie ujawniono treści reklamy ani kwoty, jaką giełda FTX za nią zapłaciła, jednak cena reklamy podczas przyszłorocznego Super Bowl wynosi 6,5 mln USD. Za 30-sekundową reklamę podczas Super Bowl w 2021 roku trzeba było zapłacić 5,5 mln USD. Poprzednia impreza zgromadziła przed telewizorami średnio ok. 92 mln widzów.

Tegoroczny Super Bowl wiązał się ze zmianą reklamodawców, ponieważ marki takie jak Hyundai, Pepsi, Coke i Budweiser zrezygnowały z reklam, pozostawiając miejsce dla nowych graczy, którzy rozwinęli się podczas pandemii i po raz pierwszy reklamowali się przy okazji Super Bowl LV. Wśród reklamowych debiutantów były m.in. firmy Chipotle, DoorDash, Vroom, Indeed, Fiverr i Scotts Miracle-Gro.

FTX wchodzi w branżę sportową

W czerwcu giełda FTX podpisała długoterminową umowę z siedmiokrotnym zdobywcą Super Bowl Tomem Bradym i jego żoną, brazylijską supermodelką Gisele Bündchen. Umowa obejmuje udziały kapitałowe w firmie i płatność w kryptowalutach za świadczone usługi, w tym reklamę telewizyjną.

W czerwcu firma FTX została również oficjalnym sponsorem Major League Baseball, a w marcu na kolejne 19 lat wykupiła prawa do nazwy obiektu Miami Heat, który obecnie nosi nazwę FTX Arena. W ubiegłym tygodniu podczas meczu otwierającego sezon Miami Heat, giełda kryptowalut podarowała każdemu widzowi w wybranym sektorze FTX Arena 500 USD w kryptowalutach.

bitcoin w reklamie ftx na finale super bowl