Amerykańska sieć Chipotle dodaje płatności w krypto | Wiadomości | CrypS.

Amerykańska sieć Chipotle dodaje płatności w krypto

Anna Sutowicz
Amerykańska sieć Chipotle dodaje płatności krypto

Blisko 3000 restauracji z sieci fast foodów Chipotle w Stanach Zjednoczonych przyjmuje już płatności w kryptowalutach.


Gigant fast foodów Chipotle to najnowszy partner Flexy. Prawie 3000 restauracji tej sieci akceptuje wszystkie 98 krypto, które obecnie obsługuje Flexa.

Wcześniejsze eksperymenty

Chipotle ma za sobą już krótkie eksperymenty z kryptowalutami. Na przykład, w kwietniu ubiegłego roku z okazji Narodowego Dnia Burrito sieć rozdała BTC o wartości 100 tysięcy USD wraz z darmowymi burrito. Gigant restauracyjny twierdził wówczas, że jest pierwszą amerykańską marką restauracyjną oferującą kryptowaluty.

Chipotle współpracowało również z byłym dyrektorem do spraw technologii Ripple, Stefanem Thomasem. Efektem współpracy było stworzenie gry, w której nagrodą było burrito lub BTC o wartości do 25 tysięcy USD. Gra była parodią doświadczenia Stefana Thomasa, który zapomniał hasła do swojego kryptowalutowego portfela i w ten sposób stracił ponad 7 tysięcy BTC. Jego krypto-portfel byłby dziś warty ponad 209 mln USD.

Nie tylko Chipotle…

Zainteresowanie aplikacjami kryptowalutowymi i światem metaverse wykazały również inne popularne sieci fast foodów. Na przykład, Burger King w listopadzie ubiegłego roku nawiązał współpracę z platformą handlową i rozdawał przy zakupie posiłków darmowe DOGE, BTC i ETH.

Największa sieć fast foodów na świecie – McDonald’s wypuściła pod koniec 2021 roku zestaw 188 niewymiennych tokenów (NFT). W ten sposób sieć chciała uczcić 31. rocznicę swojego istnienia na chińskim rynku. NFT w postaci Big Mac Rubik’s Cube były rozdawane pracownikom oraz klientom na zasadach loterii. Kolekcja nawiązywała kształtem do budynku chińskiej centrali McDonald’s. Wówczas dyrektor generalny w Chinach wyraził zadowolenie, że stali się pierwszą rodzimą marką, która wypuściła niewymienne tokeny.

Wydaje się jednak, że to nie koniec eksperymentów popularnej sieci fast foodów ze światem krypto. W lutym tego roku, McDonald’s złożył wiele wniosków o nadanie znaków towarowych, m.in. dotyczących wirtualnej restauracji z rzeczywistymi i wirtualnymi towarami w metaverse.

Amerykańska sieć Chipotle dodaje płatności krypto
reklama
reklama