Adidas Originals na drugim miejscu w debiucie NFT na platformie OpenSea | Wiadomości | CrypS.

Adidas Originals na drugim miejscu w debiucie NFT na platformie OpenSea

Mariusz Przepiórka
Adidas Originals na drugim miejscu w debiucie NFT na platformie OpenSea

Podczas debiutanckiego weekendu pierwsza kolekcja tokenów NFT w ramach projektu Adidas Originals „Into the Metaverse” wygenerowała na platformie OpenSea 11 391 ETH o wartości ponad 43 mln USD. W rankingu wolumenu obrotu kolekcja ta zajęła drugie miejsce na OpenSea po kolekcji Clone X i Takashi Murakami firmy RTFKT.

We współpracy z Bored Ape Yacht Club, PUNKS Comic i gmoney, Adidas Originals współtworzył jeden cyfrowy przedmiot i 17 grudnia wystawił na sprzedaż 30 000 sztuk tego przedmiotu. Do tej pory sprzedano prawie 20 000 sztuk tokena NFT Fazy 1.

Tokeny dają dostęp do przedmiotów w Sandbox

Według firmy, sprzedaż w okresie „wcześniejszego dostępu” przyniosła zysk w wysokości 15,5 mln USD. Sprzedaż przerwano na kilka godzin z przyczyn technicznych po stronie firmy Mutant Ape Yacht Club, która nie była w stanie nadążyć z „wybijaniem” tokenów.

Te tokeny NFT nie są przedmiotem kolekcjonerskim, ale tokenem dostępu, który zapewnia posiadaczowi wyłączny dostęp do wirtualnych przedmiotów w metawersum gier Sandbox oraz możliwość uzyskania odpowiadających im produktów fizycznych w 2022 roku.

Posiadacze tokenów NFT mogą również otrzymać fizyczną wersję komiksu PUNKS Comic Issue 2: X Marks the Drop, graficznej opowieści o wszystkich bohaterach kolekcji. Komiks jest również dostępny do kupienia na profilu PUNKS Comic w serwisie OpenSea. Według doniesień medialnych, zespół deweloperski PUNKS Comic, Pixel Vault, miał przekazać część dochodów ze sprzedaży na platformie OpenSea z powrotem do skarbca społeczności PUNKS.

Nike także wchodzi w sektor cyfrowy

Po opublikowaniu tweeta o współpracy z Coinbase i pochwaleniu się własną działką Sandbox Adidas mocno wszedł ze swoimi butami do metawersum dzięki sukcesowi tokenów NFT. Konkurencyjna firma Nike również zwiększyła swą cyfrową obecność poprzez partnerstwo z marką wirtualnych butów i przedmiotów kolekcjonerskich RTFKT, która jest obecnie najpopularniejszą kolekcją na platformie OpenSea.

Adidas Originals na drugim miejscu w debiucie NFT na platformie OpenSea
reklama
reklama