Fabryka Tesli w Europie epicentrum nowej zarazy? Elon Musk jedzie na miejsce! | Wiadomości | CrypS.

Fabryka Tesli w Europie epicentrum nowej zarazy? Elon Musk jedzie na miejsce!

W niemieckiej fabryce Tesli w Grünheide zarejestrowano wysoki poziom zachorowań. Na miejsce udaje się sam Elon Musk.


  • W niemieckiej fabryce Tesli występuje bardzo wysoka liczba zachorowań pracowników.
  • Na miejsce wyruszył Elon Musk, by zbadać sprawę.

Epidemia w fabryce Tesli

W niemieckim mieście Grünheide Tesla wybudowała jedną ze swoich “gigafabryk”. Na miejscu pracuje około 12 500 osób. Tyle że spora ich część choruje, co utrudnia działanie zakładu. Często to 15% personelu, czasami aż 30%! To parokrotnie więcej iż średnia w całej branży (więcej o tym za chwilę).

Powyższe zastanawia szefostwo. Doszło nawet do tego, że przedstawiciele firmy przychodzą do mieszkań i domów pracowników, którzy przebywają akurat na zwolnieniu lekarskim. Powód? Zapewne sprawdzenie, czy ci ostatni faktycznie są chorzy, czy nie mają “załatwionego” L4.

Związek zawodowy IG Metall uważa, że wysoka zachorowalność to nie efekt “kombinowania” personelu, ale owoc bardzo dużego obciążenia pracą w fabryce.

Sprawie ma przyjrzeć się już sam Elon Musk, który może przylecieć do Niemiec.

Działania kadry kierowniczej

Jak podał dziennik biznesowy „Handelsblatt” kierownictwo zakładu nie poprzestało na wizytach w mieszkaniach chorych, do tego przeanalizowało problem z innej strony.

Musisz zadać sobie pytanie: dlaczego zawsze w piątki mamy awarię, dlaczego pracujemy do późna

– powiedział szef działu personalnego Erik Demmler niemieckim mediom.

Do tego do mediów wyciekło nagranie ze spotkania z pracownikami, na którym m.in. Demmler krytykował pracowników, którzy często biorą “niehonorowe” L4.

Suche dane pokazują jednak, że coś jest mocno nie tak. Pracownicy Tesli chorują częściej niż przeciętny niemiecki pracownik. Jak wynika z danych Federalnego Urzędu Statystycznego, w zeszłym roku zachorowało 6,1% pracowników. Z kolei z raportu ubezpieczeniowego DAK dowiadujemy się, że personel pracujący przy budowie pojazdów w ubiegłym roku mógł pochwalić się absencją na poziomie tylko 5,2%. W fabrykach Tesli to teraz – przypomnijmy – 15%, a nierzadko 30%.

Skąd jednak tak fatalne dane? Czy praca w gigafabryce jest tak ciężka? Jeżeli tak, nie jest to opłacalne dla samej spółki. Z drugiej strony może to skłonić Muska to jeszcze większej automatyzacji pracy i zastępowania ludzi robotami napędzanymi AI.


Śledź CrypS. w Google News. Czytaj najważniejsze wiadomości bezpośrednio w Google! Obserwuj ->

Zajrzyj na nasz telegram i dołącz do Crypto. Society. Dołącz ->

reklama

Dodaj komentarz

Ostrzeżenie o ryzyku Kryptowaluty oraz produkty lewarowe to bardzo ryzykowne istrumenty finansowe, mogące spowodować szybką utratę kapitału.

Materiały opublikowane na tej stronie mają jedynie cel informacyjny i nie należy ich traktować jako porady inwestycyjnej (rekomendacji) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Nie są również doradztwem prawnym ani finansowym. Opracowania zamieszczone w serwisie Cryps.pl stanowią wyłącznie wyraz poglądów redakcji i użytkowników serwisu i nie powinny być interpretowane w inny sposób.

Niektóre artykuły opatrzone są odnośnikami do innych stron. Służy to uzupełnieniu przedstawionych informacji.
Niektóre jednak linki mają charakter afiliacyjny: prowadzą do oficjalnych stron producentów, na których można kupić opisywany produkt. Jeśli użytkownik dokona transakcji po kliknięciu w link, nasz serwis pobiera z tego tytułu prowizję. Nie wpływa to na finalną cenę produktu, a w niektórych przypadkach ją obniża. Portal CrypS.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści, które znajdują się na podlinkowanych stronach.