Nissan i Toyota wchodzą do metaverse | Wiadomości | CrypS.

Nissan i Toyota wchodzą do metaverse

Anna Sutowicz
Toyota Nissan dołączają do metaversum

Dwóch azjatyckich producentów samochodów, Toyota i Nissan rozpoczyna działalność w świecie metaverse. Chcą zaoferować swoim użytkownikom nowe wirtualne doświadczenia. Wśród nich m.in. wirtualne salony samochodowe.


Wiele wskazuje na to, że stopniowo coraz więcej firm motoryzacyjnych stawia na technologie stojące za kryptowalutami. Świat metaverse tym razem zwrócił uwagę dwóch największych producentów samochodów, Nissana i Toyoty. Producenci koncentrują się m.in. na takich aspektach jak otwarcie wirtualnych biur, salonów i organizacja wirtualnych wydarzeń. W ten sposób Nissan i Toyota dołączyli do swoich europejskich odpowiedników, tj. Mercedesa Benz i Volkswagena.

Co planuje Nissan?

Jak podaje raport Nikkei Asia, Nissan koncentruje się na tworzeniu pokoi wirtualnej rzeczywistości dla swoich klientów. Zamierza otworzyć wirtualny salon i organizować wydarzenia takie jak m.in. premiery pojazdów w przestrzeni cyfrowej. Na swojej stronie internetowej Nissan Motor Corporation informuje, że tworzy:

Nieograniczone możliwości usług i komunikacji, które sprawią, że jazda będzie wygodniejsza i bardziej ekscytująca.

Czym zaskoczy Toyota?

Toyota, to jeden z największych producentów samochodów na świecie pod względem ilości. Marka w świecie metaverse skupi się na środowiskach pracy zdalnej. Tworzy wirtualne stacje robocze dla niektórych działów i jej spółek zależnych. Przy wykorzystaniu awatarów pracownicy będą mogli uczestniczyć w spotkaniach firmowych i rozmawiać ze sobą. Przedstawiciel Toyoty zasugerował, że to pandemia COVID-19 i ograniczenia w ruchu zainspirowały producenta do uruchomienia wirtualnych miejsc pracy:

Wraz z większą liczbą osób pracujących w domu z powodu koronawirusa, zapewniamy młodym pracownikom i innym możliwości komunikacji w firmie.

W związku z tym, niektóre spotkania pracowników Toyoty nie będą „fizyczne”, lecz odbędą się w wirtualnym świecie.

Do tej pory Nissan i Toyota nie poinformowały oficjalnie, w jakim świecie metaverse zostaną uruchomione biura.

Toyota Nissan dołączają do metaversum
reklama
reklama

Dodaj komentarz