Facebook sprzedał technologię Diem za 200 mln dolarów | Wiadomości | CrypS.

Facebook sprzedał technologię Diem za 200 mln dolarów

Zerelik Maciej
Facebook uruchomi pilotażową emisję Diem w 2021 roku

Inicjatywa Facebooka w zakresie kryptowaluty Diem wydaje się dobiegać końca. Według doniesień, firma sprzedała swoją technologię kalifornijskiemu bankowi Silvergate Capital Corp za 200 milionów dolarów.

W czwartek rano pojawiły się raporty sugerujące, że serwis społecznościowy działający pod skrzydłami Meta Platforms Inc sprzeda technologię stojącą za stablecoinem Diem w celu spłacenia wczesnych inwestorów. Anonimowe źródła powiedziały Wall Street Journal, że kalifornijski bank Silvergate Capital Corp zgodził się kupić Diem za 200 milionów dolarów.

Diem (dawniej Libra) został uruchomiony w czerwcu 2019 r. Przedstawiony był jako sposób, aby użytkownicy Facebooka mogli bezproblemowo dokonywać transakcji na platformie mediów społecznościowych bez potrzeby korzystania z pośredników stron trzecich lub skomplikowanych konwersji walut.

Od początku, rozwój Diem był nękany problemami, zarówno z punktu widzenia regulacji, jak i z powodu członków Kongresu sprzeciwiających się projektowi. Powoływali się oni na obawy dotyczące prywatności i praktyk antymonopolowych. Prezydencka Grupa Robocza ds. Rynków Finansowych potwierdziła te obawy, stwierdzając, że połączenie emitenta stablecoinów z dużą korporacją „mogłoby doprowadzić do nadmiernej koncentracji władzy ekonomicznej”.

Kłopoty regulacyjne Diema wyszły na jaw w październiku 2019 r., kiedy prezes Facebooka Mark Zuckerberg bronił projektu przed Kongresem, próbując skłonić ustawodawców do opowiedzenia się po jego stronie. Pomimo tego, że udało mu się zdobyć wsparcie fintechowych gigantów, takich jak Visa, PayPal, Mastercard i Stripe, regulatorzy nie byli przekonani, czy Diem spełni wszystkie wymogi regulacyjne i zgodności.

Aby zdobyć sympatię ustawodawców, Facebook w maju 2021 roku zatrudnił Silvergate Bank do emisji Diem. Firma miała nadzieję, że w ten sposób może załagodzić sytuacje. Jednak partnerstwo koniec końców nie rozwiązało problemów, a Facebook najwidoczniej się poddał.

Facebook uruchomi pilotażową emisję Diem w 2021 roku
reklama
reklama