Podsumowanie dnia w krypto [Newsy z 02.12.21]

  • DappRadar: sprzedano wirtualne działki w metaverse za 106 mln USD Według informacji udostępnionych przez DappRadar, cztery projekty metaverse oparte na technologii blockchain, wygenerowały w zeszłym tygodniu sprzedaż wirtualnych tokenów NFT przedstawiających działki wirtualnej ziemi, o wartości ponad 100 mln USD.
  • Square zmienia nazwę na Block i koncentruje się na blockchainie Firma Square, zajmująca się płatnościami cyfrowymi, ogłosiła, że zmieniła nazwę firmy na Block i prawdopodobnie zamierza skupić się na sektorze technologii blockchain.
  • Autor modelu Stock-to-Flow przyznaje się do porażki Analityk PlanB, przyznał się do niepowodzenia własnego „najgorszego” scenariusza, zgodnie z którym kurs bitcoin miał osiągnąć w listopadzie 98 000 dolarów. W pierwszej połowie listopada bitcoin ponowił swój rekord wszechczasów na poziomie około 69 000 $, ale potem kurs się skorygował. Plan B dał modelowi Floor jeszcze jeden miesiąc, podkreślając, że sam model pozostaje aktualny.
  • Meta ułatwiła uruchamianie reklam związanych z kryptowalutami na swojej platformie Meta, firma zajmująca się mediami społecznościowymi, znana wcześniej jako Facebook, zmieniła swoje wymagania dla firm, które chcą reklamować produkty związane z aktywami cyfrowymi.
  • Brat Elona Muska uruchamia filantropijne DAO Kimbal Musk – brat Elona Muska – ogłosił uruchomienie „Giving DAO”, które opisał jako eksperyment w „zdecentralizowanej filantropii”.
  • David Marcus odchodzi z Facebooka David Marcus, szef działu finansowego Facebooka, ogłosił, że opuszcza macierzystą firmę Meta, w której pracował od przeszło 7 lat.
  • Stosunek Ethereum do Bitcoina osiągnął sześciomiesięczny szczyt Ethereum wydaje się wchodzić w nowy trend wzrostowy po przetestowaniu kluczowego obszaru wsparcia. Token ETH platformy smart kontraktów jest również w tendencji wzrostowej w stosunku do BTC.
  • Kierownicy 6 głównych firm z branży krypto wystąpią przed Kongresem USA 8 grudnia w amerykańskim Kongresie odbędzie się przesłuchanie menadżerów wysokiego szczebla z 6 czołowych firm z branży kryptowalut.
  • Adidas ogłasza współpracę z Bored Ape Yacht Club Adidas ogłosił współpracę z projektem NFT Bored Ape Yacht Club (BAYC). Firma zamieniła również swoje zdjęcie profilowe na Twitterze na tematyczną małpę z kolekcji BAYC. Nie wiadomo, na czym dokładnie polega współpraca stron, jest ona jednak prawdopodobnie związana z aplikacją CONFIRMED, czyli platformą do kupowania produktów Adidas. 

Komentarze

Ranking giełd