TikTok zakazuje krypto reklam

Krypto influencerzy nie będą już mogli promować projektów na TikToku. Ta popularna chińska sieć społecznościowa wydała w piątek nowe wytyczne. TikTok zaktualizował swoją politykę. W nowych wytycznych firma zakazała następujących form usług i produktów finansowych: kryptowaluty, platformy transakcyjne, piramidy finansowe, systemy "szybkiego wzbogacenia się", karty kredytowe, pożyczki i inne. Według ostatnich raportów, większość ofiar oszustw na TikToku to młodzi ludzie. Brytyjski Urząd Nadzoru Finansowego (FCA) również wyraził ostatnio zaniepokojenie tym faktem.

Ograniczanie oszustw finansowych

TikTok twierdzi, że celem tego ruchu jest położenie kresu rosnącej liczbie oszustw związanych z kryptowalutami, inwestycjami oraz schematami promowanymi w sieci społecznościowej. Jednak całkowity zakaz będzie miał również wpływ na legalne firmy finansowe, które używają platformy do promowania swoich produktów. TikTok stał się preferowaną platformą do promowania meme coinów. Zwłaszcza po ogromnym hype wokół Dogecoina w 2020 roku. W tamtym czasie, DOGE wzrósł o ponad 100% w ciągu kilku dni po tym, jak został wypromowany na TikToku przez influencera. Zachęcał on swoich zwolenników do zakupu monety "ponieważ była bezwartościowa". Tymczasem TikTok nie jest pierwszą platformą mediów społecznościowych, która zakazuje reklam kryptowalut. W 2018 roku podczas szału ICO, Facebook zakazał wszystkich reklam promujących usługi i produkty kryptowalutowe. Google również wprowadził zakaz krypto reklam w 2018 roku. W zeszłym miesiącu zaczął jednak zezwalać na reklamę portfelom kryptowalutowym i giełdom.

Komentarze

Ranking giełd