Niemiecki producent samochodów - Volkswagen - planuje w najbliższym czasie wypuścić na rynek nowy model swojego pojazdu. W połowie tego roku w salonach na terenie Europy oraz USA ma pojawić się pojazd wyposażony w asystenta AI w postaci słynnego ChatGPT.
- Asystenci głosowi w nowoczesnych samochodach nie nowością, jednakże gigant motoryzacji z Niemiec szykuje dla swoich klientów prawdziwą rewolucję. Ich model ma być zasilany przez chatbota od OpenAI, który automatycznie będzie poprawiał nasz komfort jazdy,
- Sztuczna inteligencja będzie w stanie słuchać wszystkich pasażerów i na podstawie tego, co mówią, dopasowywać parametry pojazdu do ich potrzeb. Nowy Volkswagen zawierający tego asystenta ma wyjechać z fabryki w okresie połowy tego roku.
Volkswagen łączy siły z AI
Integracja narzędzi działających w oparciu o
technologię sztucznej inteligencji jest dziś kluczowym czynnikiem dla firm z wielu branż, jeśli chce się pozostać konkurencyjnym w swoim segmencie rynkowym.
Ta sytuacja ma miejsce w sektorze motoryzacyjnym, czego przykładem jest niemiecki producent aut
Mercedes. Firma ta
ponad pół roku temu zintegrowała AI ze swoimi maszynami, co jednak wciąż pozostawało w fazie testów beta. Pochodzący z tego samego państwa konkurent, czyli
Volkswagen, wydaje się być o krok przez nim.
Otóż w dniu 9 stycznia podczas targów
CES 2024, który odbywają się w
Las Vegas, producent zaprezentował swoje pojazdy wyposażone w asystentów głosowych zasilanych przez
ChatGPT. Jak przekazano, docelowo
nowe modele mają pojawić się w salonach tej marki w drugim kwartale tego roku w krajach Ameryki Północnej oraz Europie.
Jakie udogodnienia ma zapewniać asystent
AI dla użytkowników samochodów od Volkswagena? Przede wszystkim będzie potrafił poprowadzić dialog z każdym z pasażerów. To więc stanowi chociażby nową formę zachowania ostrożności w trakcie jazdy dla rodzica prowadzącego wóz, podczas gdy ChatGPT będzie w stanie odpowiedzieć na dane pytanie dziecka.
AI będzie w stanie odpowiednio zinterpretować dany komunikat jako polecenie i odpowiednio zareagować. Przykładowo, jeśli powiemy "jest mi zimno", to asystent podniesie temperaturę wewnątrz auta.
Również także będzie w stanie wyszukać w sieci dogodną w stosunku do przemierzanej przez nas trasy restaurację serwującą to, na co w danym momencie będziemy mieli ochotę. Jeśli najdzie nas ochota na sushi, to chatbot znajdzie najbliższy lokal oferujący to danie.
Ponadto kierowcy oraz pasażerowie zostaną wyręczeni w regulacji różnych funkcjonalności w samochodach bez konieczności dotykania jakichkolwiek z przycisków.
Nasi klienci nie chcą ręcznie regulować swoich foteli… chcą korzystać z systemów dialogu głosowego. Myślę, że tym, czego tak naprawdę oczekują nasi klienci, jest bezproblemowa i intuicyjna obsługa samochodu
- powiedział w Las Vegas
Kai Gruenitz, członek zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju technicznego.
Co więcej, polecenia głosowe będą również posiadać synchronizację z usługami urządzeń od innych producentów, jak
Apple CarPlay czy
Android Auto.
Komentarze