ATM, czyli bitomaty, stanowią wygodną platformę do handlu tokenami cyfrowymi. Singapur zdecydował się na ich wyłączenie, by ograniczyć konsumencką reklamę kryptowalut.
Jak podaje Reuters, w poniedziałek władze Monetarne Singapuru (MAS) ogłosiły nowe wytyczne w branży kryptowalut. Singapur zaobserwował, że niektórzy dostawcy usług kryptowalut aktywnie się promują,
wykorzystując do tego m.in. reklamy internetowe lub udostępniając bitomaty w miejscach publicznych. Bitomaty umożliwiają użytkownikom handel cyfrowymi tokenami płatności za
pieniądze fiducjarne.
Wedle MAS, dogodny dostęp do bitomatów przyczynia się do handlu „pod wpływem impulsu”:
Ludzi nie należy zachęcać do udziału w handlu kryptowalutami, ponieważ rynek ten niesie ze sobą wiele potencjalnych zagrożeń.
Zdaniem MAS, handel kryptowalutami jest nieodpowiedni dla ogółu społeczeństwa. Z tego powodu podjęto decyzję o wprowadzeniu nowych wytycznych.
Władze Monetarne Singapuru wymagają, by dostawcy usług kryptograficznych reklamowali swoje produkty jedynie na własnych mediach społecznościowych, stronach internetowych oraz we własnych aplikacjach. Ponadto, ich reklama powinna zawierać informacje o możliwym ryzyku inwestowania w kryptowaluty.
Co na to operatorzy bitomatów?
Daenerys & Co, czyli największy pod względem zasięgu operator kryptowalut w Singapurze powiedział, że:
Aby dostosować się do nagłego ogłoszenia, przestaliśmy oferować usługi kupna lub sprzedaży za pośrednictwem naszych pięciu bankomatów, szukając dalszych wyjaśnień w MAS.
Deodi Pte, który również jest operatorem bitomatu, poinformował na swojej platformie internetowej o jego zamknięciu, ze względu na konieczność dostosowania się do wytycznych MAS.
Zarówno Daenerys, jak i Deodi należą do ponad 100 firm, które wystąpiły do MAS o licencję na oferowanie usług DPT.
Singapur ogłaszał swoje plany wprowadzenia nowych regulacji już rok temu.
Komentarze