Decyzja ta jest odpowiedzią na coraz większą liczbę reklam promujących kryptowaluty, takie jak np. Floki Inu, a także na brak zawartych w nich informacji o ryzyku związanych z inwestycjami w cyfrowe aktywa. Rzecznik regulatora wyjaśnił:
ASAI rozważa sprawdzenie, czy wymagane są dodatkowe zasady i/lub wskazówki w świetle pojawiającego się trendu reklam firm kryptowalutowych. (...) ASAI jest świadoma obaw dotyczących wiedzy konsumentów na temat kryptowalut. Oprócz ogólnych zasad dotyczących prawdziwości, uczciwości i uzasadnienia, kodeks ASAI zawiera zasady odnoszące się do reklam finansowych.Zasady te ostrzegają reklamodawców przed wykorzystywaniem braku doświadczenia klientów i zmuszają ich do podkreślania, że ich inwestycje są ryzykowne i mogą pójść w każdą stronę - zarówno w dół, jak i w górę. Po tym, jak agencja zakończy swój przegląd, stanie się jedna z dwóch rzeczy. Albo zostaną uaktualnione wskazówki branżowe dotyczące kodeksu ASAI, albo zmianie ulegnie sam kodeks. W lutym ASAI poparła skargę, w której zarzucono reklamodawcy promującemu kryptowalutę Floki Inu (FLOKI), że nie zamieścił ostrzeżenia o niestabilnej wartości monety. W rezultacie firma musiała zakończyć kampanię.
Komentarze