Irlandzki regulator ds. reklamy ponownie przeanalizuje wytyczne dotyczące promocji kryptowalut

W miarę jak na całym świecie rośnie popularność kryptowalut, rządy próbują zaprowadzić porządek w branży, która jest w dużej mierze nieuregulowana. Kolejną instytucją, która podjęła takie kroki jest irlandzka Advertising Standards Authority of Ireland (ASAI). Organ ogłosił plany przeglądu przepisów nadzorujących promocję kryptowalut.
Decyzja ta jest odpowiedzią na coraz większą liczbę reklam promujących kryptowaluty, takie jak np. Floki Inu, a także na brak zawartych w nich informacji o ryzyku związanych z inwestycjami w cyfrowe aktywa. Rzecznik regulatora wyjaśnił:
ASAI rozważa sprawdzenie, czy wymagane są dodatkowe zasady i/lub wskazówki w świetle pojawiającego się trendu reklam firm kryptowalutowych. (...) ASAI jest świadoma obaw dotyczących wiedzy konsumentów na temat kryptowalut. Oprócz ogólnych zasad dotyczących prawdziwości, uczciwości i uzasadnienia, kodeks ASAI zawiera zasady odnoszące się do reklam finansowych.
Zasady te ostrzegają reklamodawców przed wykorzystywaniem braku doświadczenia klientów i zmuszają ich do podkreślania, że ich inwestycje są ryzykowne i mogą pójść w każdą stronę - zarówno w dół, jak i w górę. Po tym, jak agencja zakończy swój przegląd, stanie się jedna z dwóch rzeczy. Albo zostaną uaktualnione wskazówki branżowe dotyczące kodeksu ASAI, albo zmianie ulegnie sam kodeks. W lutym ASAI poparła skargę, w której zarzucono reklamodawcy promującemu kryptowalutę Floki Inu (FLOKI), że nie zamieścił ostrzeżenia o niestabilnej wartości monety. W rezultacie firma musiała zakończyć kampanię.

Reklamy kryptowalut w UK

Wcześniej, w listopadzie, kampania reklamowa FLOKI wpadła pod lupę brytyjskiego odpowiednika ASAI - Advertising Standards Authority (ASA). Stało się to po tym jak projekt zaczął reklamować swój token w środkach transportu publicznego w Londynie. Warto zauważyć, że brytyjski regulator rynku reklamowego podszedł do reklam kryptowalut ostrzej niż ASAI. Mianowicie nakazał on ponad 50 firmom kryptowalutowym dokonanie przeglądu swoich kampanii i upewnienie się, że są one zgodne z zasadami. Jeśli po 2 maja nadal będą one promować "reklamy wprowadzające w błąd", grożą im ukierunkowane sankcje.

Komentarze

Ranking giełd