Argentyński tani przewoźnik lotniczy Flybondi integruje Web3 z procesem sprzedaży biletów poprzez wydawanie e-biletów w postaci niewymiennych tokenów (NFT). Nowa integracja, która została ogłoszona wczoraj nosi nazwę Ticket 3.0 i stanowi rozszerzenie istniejącej relacji z firmą TravelX zajmującej się sprzedażą biletów NFT. Dzięki temu linia lotnicza Flybondi jest w stanie zmniejszyć koszty obsługi klienta i zwiększyć swoje przychody z opłat handlowych. Technologia sprzedaży biletów NFT, zbudowana na blockchainie Algorand, pozwala pasażerom na zmianę nazwiska, przeniesienie lub sprzedaż swoich "NFTickets" niezależnie:
Mamy najlepszy bilet na świecie! Tak, tak jak czytasz. Bilet, który już znasz z nowymi i lepszymi korzyściami dla Ciebie. Będziesz mógł zdecydować kto podróżuje, przekazać go i oddać w prosty i szybki sposób do 48 godzin przed odlotem – czytamy na stronie internetowej przewoźnika.Pasażerowie mogą kupować bilety na podróż przez stronę Flybondi używając waluty fiat, a TravelX wystawia zsynchronizowany bilet NFT na górze zwykłego biletu elektronicznego. Konieczne jest utworzenie konta na stronie:
Kliknij na "Utwórz konto". Decyduj i zarządzaj. Ze swojego konta będziesz mógł decydować o tym, co zrobić i osobiście zarządzać wszystkimi informacjami dotyczącymi Twojego biletu - informuje Flybondi.
Zasady Ticket 3.0
Zasady i warunki związane z biletem są zintegrowane z inteligentnym kontraktem NFT przez linię lotniczą. Z funkcji zmiany nazwy lub przeniesienia można skorzystać do 48 godzin przed datą wylotu (oryginalna trasa). W tym czasie należy rozpocząć zmianę nazwy lub przeniesienie. Po 48 godzinach nie będą one już dostępne.Dzięki temu uruchomieniu staramy się wygenerować pozytywny wpływ w branży lotniczej poprzez innowację i zastosowanie technologii blockchain. Zmiana zasad gry nigdy nie jest łatwa, ale wiemy, że naszym celem jest ewolucja i zaoferowanie naszym pasażerom nowego etapu wolności latania - powiedział w komunikacie prasowym dyrektor generalny Flybondi Mauricio Sana.TravelX wcześniej współpracował z hiszpańskimi liniami lotniczymi Air Europa w kwietniu 2022 roku, aby uruchomić serię biletów NFT powiązanych ze specjalnymi przywilejami i eventami.
Komentarze