Brytyjski regulator zakazuje reklam Coinbase, Papa John’s, eToro

Według BBC Brytyjski Urząd Standardów Reklamowych (ASA) zakazał reklamowania siedmiu krypto produktów. Jest to część szerszej akcji mającej na celu przeciwdziałanie potencjalnie szkodliwym reklamom kryptowalut. ASA tym razem wycelowała w podmioty takie jak Coinbase Europe, eToro, Papa John's, Luno Money, Exmo Exchange, Payward i Coinburp. Reklamowanie tych siedmiu projektów zostało "zakazane za nieodpowiedzialne wykorzystywanie niedoświadczenia konsumentów i za brak ilustracji ryzyka inwestycji" Papa John's, popularna sieć pizzerii, oferowała "darmowe BTC warte 10 funtów". Co więcej informowała klientów, że zaoszczędzą 15 funtów, jeśli wydadzą 30 funtów lub więcej na pizzę. Sieć pizzerii powiązała również swoją promocję z "bitcoinowym dniem pizzy". Jest to dzień, w którym Bitcoin został po raz pierwszy użyty w transakcji - do zakupu pizzy w maju 2010 roku. ASA stwierdziła, że ta promocja "trywializowała to, co było poważną i potencjalnie kosztowną decyzją finansową, szczególnie w kontekście zamierzonej publiczności, która prawdopodobnie miała ograniczoną wiedzę na temat kryptowalut". Chociaż reklama Payward zawierała zrzeczenie się odpowiedzialności, jej zastrzeżenia były niejasne. W związku z tym ASA stwierdziła, że "konsumenci nie mieliby czasu na zrozumienie istotnych informacji zawartych w zrzeczeniu się odpowiedzialności, o ile w ogóle by je zobaczyli".

ASA i kryptowaluty

To nie jest pierwszy raz, gdy ASA celuje w branżę kryptowalut. Agencja w maju tego roku wzięła pod lupę reklamę projektu Luno, która twierdziła: "jeśli widzisz Bitcoin w metrze, to czas na zakup". Instytucja zajęła się też reklamami Floki Inu w londyńskim metrze. Rzecznik ASA powiedział wtedy: "Nie sądzę, że reklamy kryptowalut powinny znajdować się w sieci transportowej. Są one nieetyczne."

Komentarze

Ranking giełd