Brytyjski regulator potępia Arsenal FC za reklamę fan tokenów

Regulator reklam w Wielkiej Brytanii - Advertising Standards Authority (ASA) kontynuuje swoją walkę z krypto reklamami. Kolejnym przypadkiem po Floki Inu jest drużyna piłki nożnej - Arsenal FC. Agencja potępiła ją za promowanie fan tokenów. Arsenal jest jednym z wielu klubów piłkarskich, które na początku tego roku nawiązały współpracę z Chilliz i uruchomiły swój fan token. W sierpniu klub promował swój token na Facebooku i na stronie internetowej z udziałem trzech swoich graczy. W ten sposób powstały co najmniej dwie reklamy. Brytyjski organ stwierdził, że obie z nich były nieodpowiedzialne i wykorzystywały "brak doświadczenia lub łatwowierność konsumentów trywializując inwestycje w aktywa kryptowalutowe". Ponadto ASA nazwała reklamy wprowadzającymi w błąd. Nie wyjaśniały bowiem ryzyka związanego z inwestycjami w kryptowaluty. Żadna z nich nie precyzowała też, że fan token jest w rzeczywistości kryptowalutową. Chociaż Arsenal twierdził, że obie jego reklamy były zgodne z przepisami reklamowymi, regulator podtrzymał swoją decyzję, w której stwierdził:
Reklamy nie mogą pojawić się ponownie w formie, na którą złożono skargę. Powiedzieliśmy Arsenal Football Club PLC, aby upewnili się, że ich przyszłe reklamy nie będą trywializowały inwestycji w aktywa kryptowalutowe i wykorzystywały nieodpowiedzialnie braku doświadczenia lub łatwowierności konsumentów, nie wyjaśniając, że CGT może być należny od zysków z aktywów kryptowalutowych.

Komentarze

Ranking giełd