Alibaba uruchamia rynek NFT

Chiński gigant e-commerce Alibaba Group Holding Limited (BABA) uruchomił nowy rynek dla niezamiennych tokenów (NFT), na którym właściciele mogą sprzedawać stokenizowane licencje na swoją własność intelektualną.

Rynek NFT od Alibaby

Nowy rynek NFT pod nazwą „Blockchain Digital Copyright and Asset-Trade” jest już dostępny dla zainteresowanych za pośrednictwem platformy aukcyjnej Alibaba. Wystawione NFT za pośrednictwem platformy będą wydawane na „New Copyright Blockchain” — blockchainowej platformie obsługiwanej przez Komitet ds. Praw Autorskich Stowarzyszenia Sichuan Blockchain. Nowa usługa ma na celu przyciągnięcie pisarzy, muzyków, twórców gier itp. do sprzedaży praw do swoich treści za pośrednictwem technologii blockchain. Potencjalni kupcy będą musieli złożyć depozyt w wysokości 500 juanów lub 77 USD, aby móc licytować na aukcjach. Każda licencja praw autorskich jest wymieniona z ceną wywoławczą 15 USD. Na platformie znajduje się już wiele produktów, których licytacja rozpocznie się w przyszłym miesiącu. Wiele NFT na wystawie nie określa jednak jakie prawa przysługują nabywcom, a jeden NFT wydaje się nawet przedstawiać nielicencjonowaną grafikę fanów Gwiezdnych Wojen.

Szał na NFT trwa

NFT stały się nowym trendem w świecie inwestycji cyfrowych na początku tego roku i wciąż osiągają nowe rekordy. Zgodnie z danymi zebranymi przez DappRadar, sprzedaż niewymiennych tokenów (NFT) w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku wyniosła około 2,5 miliarda dolarów. To gigantyczny wzrost z zaledwie 13,7 mln USD w pierwszej połowie 2020 roku. Najnowszą firmą, która weszła na falę niewymiennych tokenów, jest brytyjska marka modowa Burberry, która podjęła współpracę z Blankos.

Komentarze

Ranking giełd